הפוליטיקאית לשעבר ואשת החינוך, ד"ר עליזה בלוך, תתארח מחר (שישי) בתוכנית 'טעמים של שבת', בהגשת השף אבי לוי. השניים יכינו ביחד עוגת תפוזים ושקדים שמתאימה בדיוק לערב שבת. אם אתם מחפשים קינוח פרווה שיככב על השולחן ויקטוף מחמאות – זה בדיוק המתכון בשבילכם.

- 200 מ"ל מיץ תפוזים
- 4 ביצים
- 150 גרם סוכר
- 120 מ"ל שמן
- גרידה מתפוז אחד
- 200 גרם קמח שקדים
- 100 גרם קמח רגיל או כוסמין
- 10 גרם אבקת אפיה
- קורט מלחסירופ
- 1 כוס מיץ תפוזים
- 2 כפות סוכר
- 2 כפיות תמצית וניל

1. מחממים תנור ל-170 מעלות.
2. טורפים ביצים וסוכר לתערובת אחידה. מוסיפים בהדרגה שמן, מיץ תפוזים וגרידת תפוז. לאחר מכן מוסיפים בהדרגה את הקמחים, אבקת האפייה והמלח.
3. מערבבים היטב ויוצקים לתבנית.
4. אופים 35-40 דקות עד שמזהיב.
5. בזמן שהעוגה בתנור – מכינים את הסירופ: מחממים היטב את כל המרכיבים ושופכים על העוגה שהיא יוצאת.
6. מצננים ומפזרים אבקת סוכר.

בשיתוף: רמי לוי, טופליין תקשורת