איש המוסד לשעבר אבנר אברהם התייחס הבוקר (רביעי) בריאיון לדנה ורון לכניסתו של רומן גופמן לתפקיד ראש המוסד ולדיווחים על כך שהוא מקיף את עצמו ביועצים חיצוניים, וביקש להבהיר כי לא מדובר במהלך שעוצר את עבודת הארגון, אלא במעטפת שמלווה את גופמן עם כניסתו לתפקיד.

"גופמן בסך הכול הביא יועצים חיצוניים שיש להם כמובן אישור ביטחוני", הדגיש אברהם, והוסיף: "הם מלווים אותו ברקע, ומשמשים לו בעצם הרחבה של המטה של עצמו".
אברהם תיאר כי הפעילות במוסד נמשכת כרגיל: "צריך להבין, הוא לא עוצר שום דבר, הפעולות ממשיכות", והסביר את חשיבות תפקיד המשנה לראש המוסד באמצעות דימוי מעולם המסעדנות: "אם המוסד זה מסעדה, ראש המוסד הוא מנהל המסעדה, והמשנה לראש המוסד הוא השף הראשי".

על רקע הדחתו של המשנה לראש המוסד היוצא, אמר אברהם: "כשהמשנה עזב או הועזב, כמו שאתם יודעים, גופמן בעצם נשאר לבדו". עם זאת, הוא הביע אמון מלא בראש המוסד החדש: "גופמן עם סכין בין השיניים והוא יצליח בענק. הוא חושב מחוץ לקופסה".
אברהם התייחס גם לתחושות בתוך הארגון בעקבות מינויו של גופמן, שהגיע מבחוץ: "אנשים שגדלו בארגון, ורגע לפני שממנים את המשנה לראש, מביאים מישהו מבחוץ, אז יש כאלה שמתאכזבים, יש כאלה שהולכים, כי מבינים שהוא הולך להיות שם חמש שנים. וזה בסדר".

לסיום הדגיש אברהם כי המוסד נותר ארגון חזק ומתפקד: "זה ארגון, אלו אנשים נפלאים, אין להם דובר, הם עושים את העבודה במסירות, והם ימשיכו לעשות". על גופמן עצמו אמר: "הוא בול, לבוש על התפקיד של ראש מוסד".
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
