ביום שני יתקיים דיון ראשון בוועדת הכנסת בקידום חוק יסוד: לימוד התורה. מי שינהל את הדיון הוא ח"כ אביחי בארון מהליכוד לבקשת יו"ר הועדה הקבוע אופיר כץ. הדיון מתקיים בהתאם לסיכום עליו הוחלט אתמול בין ראשי המפלגות החרדיות לראש הממשלה.

הצעת החוק עצמה קצרה במיוחד וכוללת שני סעיפים בלבד: "1. לימוד תורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי. 2. מדינת ישראל כמדינה יהודית רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה, ולעניין זכויותיהם וחובותיהם יראו במי שקיבלו על עצמם להתמסר לתלמוד תורה לתקופה ארוכה כמי שמשרתים שירות משמעותי את מדינת ישראל והעם היהודי".
עם קידום החוקים שדורשות הסיעות החרדיות, הסיעות החרדיות צפויות להימנע מתמיכה במהלך לפיזור הכנסת, ובמקביל לחזור למשמעת קואליציונית מלאה. המשמעות היא חזרה להצבעה סדירה עם הקואליציה במליאה ובוועדות, ותמיכה בקידום חוקים שעל סדר יומה של הממשלה, לאחר תקופה שבה המשבר סביב חוק הגיוס וחוק המעונות העיב על שיתוף הפעולה בתוך הקואליציה.

ברקע הדברים עומד גם לוח הזמנים הפוליטי: מועד הבחירות נקבע ל-20 באוקטובר. בתוך כך, החרדים ויתרו לחלוטין על חוק המעונות, אך עדיין מעוניינים לקדם את חוק הכשרות אם הדבר יתאפשר במסגרת לוח הזמנים, והבהירו כי לא יפילו את הממשלה בשל כך.
