הפנטגון הודיע לסנאטורים כי הוא זקוק לתוספת של כ-80 מיליארד דולר, שנועדה אמנם לכסות את עלויות המלחמה מול איראן, אך בפועל משקפת צורך אסטרטגי נרחב, כך דווח היום (שלישי) בסוכנות הידיעות AP. על פי גורמים בממשל, הסכום אינו מיועד ללחימה פעילה – אלא למהלך של חידוש מחסני תחמושת שרוקנו במהלך המערכה, תיקון תשתיות צבאיות שנפגעו והיערכות ארוכת טווח.

הדרישה היא חלק מתוכנית ענק של הנשיא דונלד טראמפ להעלות את תקציב הביטחון הכולל ל-1.5 טריליון דולר – זינוק של 50% לעומת התקציב הנוכחי. שר ההגנה פיט הגסת' וסגנו, סטיבן פיינברג, פועלים מול הקונגרס להסביר כי מדובר בהשקעה קריטית במוכנות הצבא לעתיד, לאחר שהערכות קודמות עמדו על 29 מיליארד דולר בלבד.
התנגדות בקונגרס: בין כלכלה לפוליטיקה
הבקשה נתקלת בספקנות מצד מחוקקים. הסנאטורית הדמוקרטית פאטי מארי תקפה את הממשל: "אתם מוציאים את כספי המסים שמשפחות עבדו עבורם קשה על מלחמה שרבים מתנגדים לה בתוקף". מנגד, רפובליקנים כמו הסנאטור ג'ים בנקס רואים בתוספת הזו הזדמנות להשקעה בבסיס התעשייתי הביטחוני בארה"ב.

בניסיון לגבש רוב, הסנאטור ג'ון הובן פועל להרחיב את חבילת המימון כך שתכלול סיוע לנפגעי אסונות טבע וסיוע לחקלאים. "אני חושב שזה השילוב שיכול לעבור", אמר הובן.
הגסת': "מה העלות של איראן גרעינית?"
ממשל טראמפ מדגיש כי למרות סיום המלחמה, המניעה של איראן גרעינית מחייבת עוצמה צבאית מתמשכת. בתגובה לשאלות על המחיר הכלכלי, הציב שר ההגנה הגסת' תהייה רטורית: "מהי העלות של איראן שמשיגה נשק גרעיני?". הוא הודה כי ההחלטה לעמוד מול האיום "באה עם עלות", אך הבהיר כי מדובר בצעד הכרחי ליציבות הגלובלית.
