accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

4 מחבלי חיזבאללה חצו את ה"קו הצהוב", בוצע ירי להסרת איום

דסק החדשות C14

דסק החדשות C14

לפני כשעה

8

78

like

1

dislike

כוחותינו ירו לעבר ארבעה מחבלי חיזבאללה שפעלו בכסות אזרחית וניסו להגיע לתשתית תת-קרקעית ברכס עלי א-טאהר שבדרום לבנון • האירוע, התרחש בניגוד להסכמי הפסקת האש ובמקביל לתחילת סבב השיחות בוושינגטון • בצה"ל הבהירו כי הכוחות שולטים במרחב ולא יאפשרו תנועת מחבלים בקרבת התשתיות המבוצרות


כוחותינו זיהו ונטרלו היום (שלישי) איום במרחב רכס עלי א-טאהר שבדרום לבנון, לאחר שארבעה מחבלי חיזבאללה חצו למרחב הביטחוני בניגוד להסכמי הפסקת האש. במקביל לאירוע המבצעי, שגרירות ישראל בוושינגטון הודיעה על פתיחת סבב השיחות החמישי בין ישראל ללבנון בתיווך ארה"ב. הדיונים, שהחלו כעת במחלקת המדינה, יתקיימו במסלול מדיני ובמסלול צבאי במקביל.

maximize-image
images-count1+
כוחותינו בלבנון, ארכיון| דובר צה"ל

האירוע החל כאשר הכוחות זיהו את ארבעת המחבלים כשהם רכובים על דחפור ואופנוע. על פי הודעת צה"ל, המחבלים פעלו תחת כסות אזרחית וניסו להגיע לתשתית תת-קרקעית של ארגון הטרור במרחב שבו פועלים הכוחות.

עם זיהוי המחבלים והתקרבותם לכוחות באופן שהיווה איום מיידי, ביצעו הלוחמים ירי להרחקה. לאחר שהמחבלים לא נענו לקריאות והמשיכו להתקדם, ביצעו הכוחות ירי לעבר פלג גופם התחתון במטרה להסיר את האיום, וזוהתה פגיעה.

maximize-image
images-count1+
כוחותינו בפעילות, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

בצה"ל מציינים כי האירוע מהווה דוגמה נוספת לשימוש הציני של חיזבאללה באזרחים ובתשתיות אזרחיות כמגן לפעילות טרור. כוחות צה"ל שולטים כעת במרחב רכס עלי א-טאהר ומבהירים כי לא יאפשרו למחבלי חיזבאללה הנצורים בתשתיות התת-קרקעיות להיכנס למרחב או לצאת ממנו. מדובר צה"ל נמסר כי הצבא ימשיך לפעול להסרת איומים מיידיים ולא יאפשר פגיעה בכוחותיו או באזרחי מדינת ישראל.

עקבו אחרינו גם ב-Google News