כוחותינו זיהו ונטרלו היום (שלישי) איום במרחב רכס עלי א-טאהר שבדרום לבנון, לאחר שארבעה מחבלי חיזבאללה חצו למרחב הביטחוני בניגוד להסכמי הפסקת האש. במקביל לאירוע המבצעי, שגרירות ישראל בוושינגטון הודיעה על פתיחת סבב השיחות החמישי בין ישראל ללבנון בתיווך ארה"ב. הדיונים, שהחלו כעת במחלקת המדינה, יתקיימו במסלול מדיני ובמסלול צבאי במקביל.

האירוע החל כאשר הכוחות זיהו את ארבעת המחבלים כשהם רכובים על דחפור ואופנוע. על פי הודעת צה"ל, המחבלים פעלו תחת כסות אזרחית וניסו להגיע לתשתית תת-קרקעית של ארגון הטרור במרחב שבו פועלים הכוחות.
עם זיהוי המחבלים והתקרבותם לכוחות באופן שהיווה איום מיידי, ביצעו הלוחמים ירי להרחקה. לאחר שהמחבלים לא נענו לקריאות והמשיכו להתקדם, ביצעו הכוחות ירי לעבר פלג גופם התחתון במטרה להסיר את האיום, וזוהתה פגיעה.

בצה"ל מציינים כי האירוע מהווה דוגמה נוספת לשימוש הציני של חיזבאללה באזרחים ובתשתיות אזרחיות כמגן לפעילות טרור. כוחות צה"ל שולטים כעת במרחב רכס עלי א-טאהר ומבהירים כי לא יאפשרו למחבלי חיזבאללה הנצורים בתשתיות התת-קרקעיות להיכנס למרחב או לצאת ממנו. מדובר צה"ל נמסר כי הצבא ימשיך לפעול להסרת איומים מיידיים ולא יאפשר פגיעה בכוחותיו או באזרחי מדינת ישראל.
