בערוץ "אל-ג'דיד" הלבנוני דווח היום (שלישי) כי במסגרת המשא ומתן המדיני המתנהל בימים אלו בין לבנון לישראל, עולה על שולחן הדיונים גם סוגיית החזרת שרידיו של נווט חיל האוויר, רון ארד. על פי הדיווח, המגעים כוללים אפשרות להשבת השרידים – בתמורה לשחרור אסירים לבנונים המוחזקים בישראל.

בערוץ הלבנוני נמסר כי "המשא ומתן המדיני בין המדינות יכלול דיונים על החלפת שרידיו של רון ארד תמורת אסירים לבנונים". מנגד, כתבתנו ליבי אלון דיווחה כי במשלחת הישראלית "לא מכירים את הדיווחים". האפשרות להשבתו של ארד מגיעה לאחר עשורים שבהם השקיעה ישראל מאמצים כבירים בניסיון לאתר כל פיסת מידע או ממצא בנוגע לגורלו.
רון ארד, שנולד במאי 1958, למד בפנימייה צבאית וסיים קורס טיס, שירת כנווט מטוס פנטום ב"טייסת הפטישים". ב-16 באוקטובר 1987, במהלך פעילות מבצעית לתקיפת מטרות באזור צידון שבדרום-מערב לבנון, אירעה תקלה טכנית באחת הפצצות – היא התפוצצה מיד לאחר השיגור בסמוך למטוס, מה שאילץ את ארד ואת הטייס לנטוש את כלי הטיס באופן מיידי.

בעוד שהטייס, ישי אבירם, אותר וחולץ במהירות לשטח ישראל, ארד נפל בשבי בידי הארגון השיעי 'אמל'. מאז נפילתו, נחלקו הדעות והערכות המודיעין באשר למצבו ולמיקומו. עדויות מסוימות הצביעו על כך ששהה בתחילה בלבנון ובהמשך הועבר לאיראן, בעוד אחרים העידו כי שהה תקופה מסוימת בכלא בסוריה.
גם סוגיית מצבו הרפואי וסיבת מותו נותרה תעלומה כואבת. על פי הערכות שונות, ייתכן שארד מת ממחלת עור, בעוד שאחרים סבורים כי הוא נפגע ומת מפצעיו במהלך ניסיון בריחה. תאריך מותו המדויק נותר אף הוא בגדר תעלומה, והוא משוער בטווח השנים שבין 1988 ל-1997.
