חברת הכנסת טלי גוטליב יצאה היום (שלישי) במתקפה נגד השופט יצחק עמית, בעקבות התבטאויותיו כלפי חברי כנסת. בנאומה במליאה, טענה גוטליב כי עמית מתנשא מעל נבחרי הציבור, כשהוא משתמש במילה "פוליטיקאים" כקללה.

"כשיצחק עמית, כשהוא בז לפוליטיקאים, הוא בז לנו, לנבחרי הציבור והוא בז לעם", הצהירה גוטליב במליאה. לדבריה, ניסיון השופטים להדיר פוליטיקאים מהוועדה למינוי שופטים הוא שגוי, מכיוון שמדובר בנציגי רשות מקבילה ומשמעותית. גוטליב הדגישה כי "ועדה למינוי שופטים היא לא ועדה לשיבוט שופטים", וטענה כי אין סיבה שבמדינת ישראל השופטים ימנו את עצמם.
"את מי צריך להוציא מהוועדה?"
במהלך דבריה, העלתה גוטליב טענות בנוגע להתנהלות במערכת המשפט. היא הזכירה את פרשת השופט אורנשטיין והתכתבויותיו עם יו"ר לשכת עורכי הדין דאז, וטענה כי הציבור נחשף ל"מפגן מתחנף של שופטים בישראל" מול הלשכה.

דרישתה של גוטליב להוציא את השופטים מהוועדה מגיעה על רקע מערכת יחסים טעונה ורצופה בעימותים בינה לבין מערכת המשפט. לאורך תקופה ארוכה, גוטליב הוצאה שוב ושוב מאולמות בתי המשפט במהלך דיונים, מצב שהוביל אותה כעת לתקוף את מוקדי הכוח שלהם.
"מי שראה את הסרטונים עם המפגן המתחנף של שופטים בישראל ליור לשכת עורכי הדין, זה מביך, זה מבוייש ולכן את מי שצריך להוציא מוועדה למינוי שופטים, זה לא את הפוליטיקאים", אמרה גוטליב. היא הוסיפה כי היא סומכת על נבחרי הציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית בבחירת שופטים, והדגישה כי הזלזול של השופט עמית בנבחרי הציבור הוא "עלבון" לרמוס את הדמוקרטיה.
