הרב שמואל אליהו יצא בביקורת קשה נגד התערבות בית המשפט העליון בחוקי יסוד שחוקקה הכנסת. "הדיון בבית המשפט העליון בחוק יסוד שחוקקה הכנסת הוא לא קרקס הוא הרס הדמוקרטיה וחורבנה. כל הדיון הזה הוא דיון לא חוקי מעצם הוויתו". כתב הרב במכתב שפרסם.

הרב תהה בנוגע לסמכות השופטים: "מי נתן לכם כח לבטל חוקים שחוקק הציבור באמצעות נציגיו? מאיפה יש לכם זכות להחליט שחוק מסויים אינו חוקי. הרי את החוק קובע הציבור, ואיך אתה יכול לבטל את דעת הציבור? רק דיקטטור לא צריך להתחשב בדעת הציבור".
"נדמה להם שהם מורמים מעם"
במכתבו, הרב אליהו מתח ביקורת על תפיסת העולם של השופט אהרון ברק, לפיה לבית המשפט סמכות לבטל חוקים בשל חוק יסוד כבוד האדם וחרותו. לדברי הרב: "מה שהכנסת לא הבינה הוא שאהרן ברק וחבורתו לא עוסקים בצדק ובדמוקרטיה, נדמה להם כי הם מורמים מעם, מעל החוק ומעל המחוקק".

בהתייחסו להרכב השופטים בראשות השופטת חיות, כתב הרב: "היא וחבריה עשו את הפשע הזה באמצע המלחמה, כשחיילנו נמצאים בחזית ומוסרים את נפשם על קיום העם והמדינה. היא וחבריה המציאו טענה, שלא כל מה שהכנסת קוראת חוק יסוד הוא באמת חוק יסוד".
"הסיפור האמיתי של הבחירות"
הרב אליהו הגדיר את המצב כ"דיקטטורה על מלא", וציין כי בית המשפט מתערב במינויים ובפיטורי יועצים משפטיים: "הציבור בחר בכנסת ובחר בממשלה, והם החליטו שהם מעל הכנסת והממשלה והציבור".

הרב קרא להכרעה בקלפי: "המהפכה הצרפתית התרחשה כאשר הציבור הצרפתי מאס במלך העריץ הוריד אותו מכסאו והמליך את העם. אני קורא לכולנו להוריד את העריצים הללו באמצעות הבחירות". הוא סיכם כי הבחירות הקרובות אינן עוסקות בנושא הגיוס, אלא בשאלה המהותית: "שלטון העם או שלטון השופטים? במה אתם בוחרים?".
