יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, תקף היום (שלישי) בחריפות את שופט העליון יצחק עמית, וטען כי הוא פועל כשחקן פוליטי ולא כשופט. בריאיון לדנה ורון במהדורת הבוקר, אמר רוטמן כי עמית לא היה צריך לשבת בדיון הנוגע לסמכויותיו האישיות, והוכיח בכך שהוא פוליטיקאי.

לדברי רוטמן, "מפלגת בג"ץ" רוצה למנות שופטים באופן פוליטי, ולא באופן שמשקף את הלכי הרוח של הציבור. הוא הוסיף כי "ההתממות ודמעות התנין שהוא מזיל על אובדן האמון בבית המשפט. איש לא משתכנע מזה", וציין כי אמון הציבור בבית המשפט העליון צונח שוב ושוב.
חבר הכנסת רוטמן התייחס גם לחוק פיצול תפקיד היועמ"ש, וציין כי הוא פועל בכל הכוח כדי להעביר אותו לקריאה שנייה ושלישית עוד בכנסת הנוכחית. הוא הבהיר כי קיצור ימיה של הכנסת ישפיע משמעותית על הסיכוי שהחוק יעבור, אך הדגיש כי מדובר בהישג משמעותי שעבר בקריאה ראשונה.

בנוסף, התייחס רוטמן למצב הביטחוני ואמר כי כוחותינו מביאים הישגים שקשה לדמיין בכל אחת מהחזיתות. הוא הדגיש כי ישראל שברה את קונספציית "שקט ייענה בשקט" וכי "עם ישראל מנצח", גם אם הדבר לוקח זמן.
צפו בריאיון המלא
