לאחר הפרסום בחדשות 14: על רקע הביקורת שנשמעה בנוגע לכבילת ידי לוחמינו בשדה הקרב בלבנון, לפני זמן קצר (שני) התקיימה התייעצות ביטחונית בהשתתפות ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ומפקד פיקוד הצפון.

מהודעת הדרג המדיני והביטחוני עלה כי צה"ל ימשיך לפעול לסיכול איומים המופנים כלפי חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. דגש מיוחד הושם על המשך השמדת תשתיות טרור ועל שמירה על רצועת הביטחון בדרום לבנון.
ההודעה מגיעה לאחר שגורם מדיני בכיר אמר מוקדם יותר היום בשיחה עם "חדשות 14" כי הדרג המדיני פועל לשינוי המצב. בדבריו מסר כי המערכת המדינית תבצע תיאום ישיר מול הפיקוד הצבאי, על מנת לוודא שהנחיות הקבינט יחודדו ויובנו עד אחרון הלוחמים בשטח.

על פי ההבהרה, נהלי הפתיחה באש יוגדרו מחדש באופן ברור ומחייב. הלוחמים יקבלו אישור לפגוע בכל מחבל שיזוהה בתוך המרחב המוגדר כ"מרחב צהוב".
בנוסף, הבהיר הגורם המדיני כי ההנחיות החדשות מאפשרות ללוחמים להגיב גם מעבר לגבולות המרחב הללו, בכל מקרה שבו מזוהה איום ברור על כוחותינו.
כזכור, צה"ל פרסם בשבוע שעבר את מפת המרחב הביטחוני בדרום לבנון, שבו פועלים כוחותינו במסגרת הפעילות המבצעית. על פי צה"ל, הכוחות נפרסים במרחב הביטחוני המשתרע עד כ-10 קילומטרים בתוך שטח לבנון.

