תשעה יישובים נוספים בצפון הוכרו רשמית היום (שני) כיישובי קו העימות והם – שדה אליעזר, כסרא-סמיע, יסוד המעלה, אור הגנוז, מירון, בר יוחאי, ספסופה, בית ג'אן וחולתה והם יצטרפו לרשימת היישובים הזכאים להטבות ולמענים הניתנים ליישובי קו עימות.

שר הביטחון ישראל כ"ץ עדכן את הרשויות על ההחלטה ועל השלכותיה עבור תושבי היישובים: "מדובר בהחלטה חשובה וצודקת שמעניקה לתושבי היישובים הללו את ההכרה הראויה ואת הזכויות הנלוות למעמדם כיישובי קו עימות".
השר ישראל כ"ץ התייחס לחשיבות האסטרטגית של יישובי קו העימות ואמר: "תושבי הצפון עומדים בחזית לאורך תקופה ממושכת ועמידתם האיתנה היא זאת שנותנת ללוחמינו הגיבורים את הכוח להמשיך במשימתם להגן על יישובי הצפון. הלקח מהשנים האחרונות ברור: התיישבות חזקה היא נכס ביטחוני מהמעלה הראשונה".
