ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) בלשכתו בירושלים עם ז'ליקה צביאנוביץ', חברת הנשיאות של בוסניה והרצגובינה. הפגישה נערכה במסגרת המאמצים להעמקת היחסים בין המדינות ולקידום שיתופי פעולה מדיניים וכלכליים.

היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לבוסניה והרצגובינה כוננו בשנת 1997, כחמש שנים לאחר הקמתה של המדינה הבלקנית כמדינה עצמאית. ישראל מנהלת את קשריה עם בוסניה והרצגובינה באמצעות שגרירותה באלבניה, בעוד ששגרירות בוסניה והרצגובינה בישראל ממוקמת בתל אביב.
לאורך השנים התקיימו מספר ביקורים מדיניים בין הצדדים. בשנת 2003 ביקר בישראל שר החוץ הבוסני מלאדן איבאניץ', ובשנת 2017 שב לישראל כיו"ר הנשיאות של בוסניה והרצגובינה. במהלך אותו ביקור נפגש עם ראש הממשלה נתניהו, במה שהיה הביקור הראשון של נשיא בוסניה והרצגובינה בישראל.

לצד היחסים הרשמיים עם המדינה, ישראל מקיימת קשרים קרובים גם עם רפובליקה סרפסקה, הישות הסרבית בתוך בוסניה והרצגובינה. לאורך השנים נציגי הישות נקטו פעמים רבות עמדות ידידותיות כלפי ישראל בפורומים בינלאומיים והביעו התנגדות למהלכים שנתפסו כפוגעים בה.
אחת הדוגמאות הבולטות לכך הייתה בשנת 2011, כאשר מחלוקת פנימית בין המרכיבים השונים של בוסניה והרצגובינה מנעה תמיכה רשמית ביוזמה הפלסטינית לקבלת הכרה באו"ם, מה שהוביל להימנעות המדינה בהצבעה.
