accessibility-icon
share-icon
מתוך שידור ערוץ 14

טראמפ: "האיראנים מתחננים לעסקה"

רבקה שורק

רבקה שורק

ח ניסן ה'תשפו (26.03.26)

33

138

like

7

dislike

דוהרים להסכם? הנשיא טראמפ חוגג את הישגי המבצע בטהרן, טוען כי המשטר כבר "מתחנן" להסכם ותולה תקוות שאפתניות למדי בשלטון הטרור: "עכשיו יש להם את ההזדמנות של איראן לנטוש לצמיתות את שאיפותיהם הגרעיניות"


למרות הדיווחים על הדחייה האיראנית, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טען היום (חמישי) בהצהרה לתקשורת כי באיראן מתחננים לעסקה, והבהיר כי בארצות הברית העריכו "שייקח בערך ארבעה עד שישה שבועות להשלים את המשימה שלנו".

maximize-image
images-count1+
מוג'תבא חמינאי, ראש משטר האייתוללות הדיקטטורי | צילום: סוכנות הידיעות תסנים, התמונה נערכה בהתאם לרישיון CC BY 4.0

טראמפ הוסיף כי "עכשיו אנחנו ביום ה-26, ואנחנו הרבה לפני לוח הזמנים. המשטר האיראני כבר מתחיל להודות בפני עצמו שהוא הובס באופן מכריע", והדגיש את חשיבות המבצע: "הכול נעצר כי פעלנו בזמן עם מפציצי ה-B2, באחת מתקיפות האוויר הגדולות בהיסטוריה, אולי הגדולה ביותר. זה קרה בחשכה מוחלטת, בלי ירח ובלי אור. כל פצצה פגעה בדיוק במטרה, והשמידה לחלוטין את המקום".

הנשיא האמריקני תיאר את הסכנה שריחפה מעל ישראל והאזור: "הם היו משתמשים בפצצה גרעינית נגד ישראל. לאחר מכן הם היו משתמשים בה גם נגד המדינות השכנות, ואז היו פונים אלינו. היה לנו נשיא חלש, והם היו גורמים לנזק עצום".

maximize-image
images-count1+
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: הבית הלבן

נראה כי טראמפ תולה תקוות שאפתניות למדי בשלטון הטרור. לדבריו, "עכשיו יש להם את ההזדמנות של איראן לנטוש לצמיתות את שאיפותיהם הגרעיניות ולסלול דרך חדשה קדימה. נראה אם ​​הם רוצים לעשות את זה. אם לא, אנחנו נהיה הסיוט הגרוע ביותר שלהם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News