ממשלת סין קראה היום (שני) לישראל ולארצות הברית לעצור את המלחמה, בטענה שהחרפת הלחימה מול איראן תפגע אנושות בכלכלה העולמית. בבייג'ינג חוששים כי המשך העימות יוביל לירידה חדה בביקוש לייצוא הסיני, כך פורסם בסוכנות הידיעות רויטרס.

הלחץ הסיני מתגבר על רקע חסימת מצר הורמוז על ידי איראן, מהלך ששיתק את מעבר הנפט והקפיץ את מחירי האנרגיה בעולם. בתום סבב פגישות דיפלומטיות בסעודיה, איחוד האמירויות וכווית הבהיר השליח הסיני המיוחד למזרח התיכון ג'אי ג'ון כי על ארה"ב וישראל מוטלת האחריות להפסקת האש. בתוך כך, דובר משרד החוץ הסיני הוסיף כי השימוש בכוח לא יפתור את הבעיות אלא רק יחמיר את המצב הכלכלי הגלובלי.

באיראן משיבים לאיום של טראמפ ומסמנים מטרות אמריקניות חדשות
בעקבות חוסר היציבות, בנק ההשקעות "גולדמן זאקס" כבר חתך את תחזית הצמיחה של סין והעלה את תחזית האינפלציה לשנה הקרובה. בסין מודאגים מכך ששותפות הסחר שלהם נפגעות מעליית מחירי הדלק, מה שמוביל לירידה בהזמנות ממפעלי הייצור הסיניים. למרות הביקורת החריפה על ישראל וארה"ב, סין מנסה לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים עם כל הצדדים בניסיון למנוע מהמלחמה להפוך לעימות אזורי רחב עוד יותר.

מוקדם יותר היום, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ החליט לשנות כיוון ולדחות את האולטימטום הצבאי נגד איראן ב-120 שעות. זאת לאחר שהציב איום מפורש בפני טהרן, לפיו אם מצר הורמוז לא ייפתח לחלוטין לשיט – הוא ישמיד את תחנות הכוח שלהם.

