הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים אתמול (שבת) אישור תכניות להעמקת הפעילות הצבאית בלבנון יחד עם פורום המטה הכללי ומפקדים בכירים בגזרה הצפונית. הרמטכ"ל שיגר מסר תקיף לחיזבאללה והבהיר: "המערכה מול חיזבאללה רק החלה, זו מערכה ממושכת ואנחנו נכונים לה".

במהלך הדיון הדגיש הרמטכ"ל את הקשר ההדוק בין הלחימה בצפון למאמץ העיקרי נגד איראן. "ארגון הטרור חיזבאללה מהווה שלוחה מרכזית של משטר הטרור האיראני, ושגה שגיאה חמורה כאשר בחר להצטרף למערכה נגד ישראל", אמר זמיר. "המסר ברור: אין מקום בטוח למשטר ושלוחיו, כל איום על אזרחי ישראל ייתקל בתגובה נחושה".

הרמטכ"ל סקר את ההישגים המשמעותיים של כוחותינו בשבועות האחרונים, שכללו תקיפה של יותר מ-2,000 מטרות, השמדת עשרות מחסני אמל"ח וחיסול של מאות מחבלים. לדבריו, צה"ל נערך כעת להעמקת התמרון והתקיפות בלבנון על פי תכנית סדורה, במטרה להרחיק את האיום מהגבול ולהבטיח ביטחון ארוך טווח לתושבי הצפון.

"לא נפסיק עד להרחקת האיום מהגבול", התחייב הרמטכ"ל. "במקביל לתקיפות, צה"ל מחזק את קו ההגנה הקדמי על מנת להגן על תושבי הצפון. אנחנו ערוכים למערכה ארוכה ונמשיך לפעול ככל שיידרש – בהתקפה ובהגנה – על מנת להבטיח את ביטחון תושבי הצפון לאורך זמן".
