משמרות המהפכה של איראן הודיעו היום (ראשון) בהצהרה רשמית כי יביאו ל"סגירה מוחלטת" של מצר הורמוז אם ארצות הברית תממש את איומיה ותפגע בתשתיות האנרגיה האיראניות. האיום הישיר על נתיב השיט האסטרטגי מסמן עליית מדרגה משמעותית בעימות מול ממשל טראמפ, שכן מדובר בהתחייבות רשמית לחסימה מלאה של עורק הנפט המרכזי בעולם.

הסלמה חריפה בפתח: יו"ר הפרלמנט באיראן עונה לאיומים של טראמפ

הצהרת משמרות המהפכה מגיעה בתגובה לאולטימטום של 48 השעות שהציב הנשיא דונלד טראמפ במוצאי שבת. טראמפ דרש מאיראן לפתוח את המצר בתוך יומיים ואיים כי אם הדרישה לא תיענה, ארה"ב תשמיד את תחנות הכוח ותשתיות האנרגיה של המדינה. שר האוצר האמריקני, סקוט בסנט, חיזק את הדברים בראיון לרשת NBC וציין כי "כל האופציות על השולחן" וכי לעיתים נדרשת הסלמה כדי להוביל בסופו של דבר להרגעה.

טראמפ: אם איראן לא תפתח את מצר הורמוז – נשמיד את תחנות הכוח
במקביל לאיום בסגירת המצר, הציבה איראן איומים נגדיים על פגיעה בתשתיות של ישראל וארצות הברית באזור. לפי הודעת המטה הצבאי האיראני, אם אמריקה תתקוף את תחנות הכוח באיראן, טהרן תפגע בתגובה במתקני התפלת מים, מערכות מידע ותשתיות אנרגיה המשמשות את ישראל וארה"ב במזרח התיכון. יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קאליבאף, הזהיר כי כל תקיפה תוביל להרס "בלתי הפיך" של תשתיות אזוריות ולזינוק ממושך במחירי הנפט.
