accessibility-icon
share-icon
 צילום: רשת X הבית הלבן
צילום: רשת X הבית הלבן

איראן: "נסגור את מצר הורמוז לחלוטין אם ארה"ב תתקוף"

דסק החדשות C14

דסק החדשות C14

ד ניסן ה'תשפו (22.03.26)

12

59

like

0

dislike

משמרות המהפכה מאיימים בסגירה מוחלטת של מצר הורמוז אם ארה"ב תתקוף את תשתיות האנרגיה באיראן • האיום מגיע בתגובה לאולטימטום בן 48 השעות שהציב הנשיא טראמפ לפתיחת נתיב השיט • בטהרן מבהירים כי לא ייכנעו ללחץ ומאיימים בתגובה קשה נגד מתקני התפלת מים ומערכות מידע של ישראל וארצות הברית באזור


משמרות המהפכה של איראן הודיעו היום (ראשון) בהצהרה רשמית כי יביאו ל"סגירה מוחלטת" של מצר הורמוז אם ארצות הברית תממש את איומיה ותפגע בתשתיות האנרגיה האיראניות. האיום הישיר על נתיב השיט האסטרטגי מסמן עליית מדרגה משמעותית בעימות מול ממשל טראמפ, שכן מדובר בהתחייבות רשמית לחסימה מלאה של עורק הנפט המרכזי בעולם.

הסלמה חריפה בפתח: יו"ר הפרלמנט באיראן עונה לאיומים של טראמפ

הסלמה חריפה בפתח: יו"ר הפרלמנט באיראן עונה לאיומים של טראמפ

15
22.03.26|יצחק אבוחצירא
maximize-image
מצרי הורמוז | צילום: שאטרסטוק

הצהרת משמרות המהפכה מגיעה בתגובה לאולטימטום של 48 השעות שהציב הנשיא דונלד טראמפ במוצאי שבת. טראמפ דרש מאיראן לפתוח את המצר בתוך יומיים ואיים כי אם הדרישה לא תיענה, ארה"ב תשמיד את תחנות הכוח ותשתיות האנרגיה של המדינה. שר האוצר האמריקני, סקוט בסנט, חיזק את הדברים בראיון לרשת NBC וציין כי "כל האופציות על השולחן" וכי לעיתים נדרשת הסלמה כדי להוביל בסופו של דבר להרגעה.

טראמפ: אם איראן לא תפתח את מצר הורמוז – נשמיד את תחנות הכוח

טראמפ: אם איראן לא תפתח את מצר הורמוז – נשמיד את תחנות הכוח

46
22.03.26|אליהו עמר

במקביל לאיום בסגירת המצר, הציבה איראן איומים נגדיים על פגיעה בתשתיות של ישראל וארצות הברית באזור. לפי הודעת המטה הצבאי האיראני, אם אמריקה תתקוף את תחנות הכוח באיראן, טהרן תפגע בתגובה במתקני התפלת מים, מערכות מידע ותשתיות אנרגיה המשמשות את ישראל וארה"ב במזרח התיכון. יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קאליבאף, הזהיר כי כל תקיפה תוביל להרס "בלתי הפיך" של תשתיות אזוריות ולזינוק ממושך במחירי הנפט.

עקבו אחרינו גם ב-Google News