פרסמנו הערב (רביעי) בחדשות 14: במסגרת המאמץ הלאומי לחיזוק המשרתים בתקופת הלחימה, מציגים צה"ל ומשרד הביטחון מעטפת כלכלית רחבה המיועדת לחיילי החובה, הקבע והמילואים. התוכנית החדשה שמה דגש לא רק על הלוחם שבחזית, אלא גם על המעטפת המשפחתית והלוגיסטית, מתוך הבנה כי חוסנו של הצבא נשען על השקט הנפשי של המשרתים ועל היכולת של הבית להחזיק מעמד לאורך זמן.

עבור משרתי הקבע ברמות הפעילות הגבוהות (א+), הוחלט על הענקת מענק כספי בסך של כ-3,000 ש"ח, בעוד שתומכי הלחימה יזכו למענק של כ-1,000 ש"ח. צעדים אלו מצטרפים לתוספת ישירה ומשמעותית בשכר החודשי בתקופת הלחימה, הנובעת גם מהעלאת רמות הפעילות ביחידות רבות בפיקודים ובזרועות השונים, ביניהם חיל האוויר, פיקוד העורף, פיקוד הצפון ואגף המודיעין.
מערך המילואים זוכה אף הוא לשדרוג משמעותי בזכויותיו דרך הרחבת קרן הסיוע. הקרן תעניק החזרים כספיים על הוצאות בייביסיטר ואף על טיסות במקרים רלוונטיים, כדי להקל על הנטל המשפחתי. בנוסף, הוכנס לשימוש כרטיס אשראי יחידתי המוטען באלפי שקלים, המאפשר למפקדי המילואים לרכוש ציוד ומענים לוגיסטיים ומורליים עבור החיילים בשטח באופן גמיש ומיידי.

בגזרת חיילי החובה, הצבא מפעיל מנגנון סיוע כלכלי יזום עבור אלו שביתם נפגע במהלך הלחימה. חיילים אלו זכאים למענק מיידי של 2,000 ש"ח לצד תוספות של "כוכבים" לרכישת ציוד אישי. דגש מיוחד ניתן לאוכלוסיות הזקוקות לתמיכה מוגברת, כמו חיילים בודדים וחיילים נשואים, המקבלים מענקים כספיים ייעודיים שיסייעו להם לצלוח את התקופה המורכבת.
לצד המענקים הכספיים, צה"ל משקיע רבות ברווחת המשפחות דרך ימי הפוגה הכוללים לינה, ארוחות ופעילויות לילדי הלוחמים. מתוך תפיסה שהמשפחה היא חלק בלתי נפרד מהמערכה, הוקמה גם תוכנית שמרטפות לילדי אנשי הקבע בשיתוף עם הרשויות המקומיות, במטרה לספק פתרונות טיפול והשגחה בזמן שההורים נמצאים בשירות ממושך הרחק מהבית.
