מפנה בחקירת הסחיטה של הקבלן מחולון: בעקבות חשיפת חדשות 14 בשבוע שעבר אודות סגירת תיק החקירה ללא פעולות בסיסיות, דרש השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מהמשטרה לבדוק את נסיבות המקרה. בהתאם לכך הוחלט היום (שני) על פתיחת התיק מחדש, מה שהוביל על פי גורמי האכיפה להתפתחויות משמעותיות בדרך לסגירת מעגל סביב החשודים במעשה.

הקבלן נסחט ע"י עבריינים, הגיש את החומר למשטרה – והתיק נסגר

סיפורו של א', קבלן ממרכז הארץ ללא עבר פלילי, החל כאשר עבריינים פנו אליו בדרישה להסדיר חוב דמיוני של עשרות אלפי שקלים. הקבלן המבוהל שילם בתחילה עשרים אלף שקלים, אך גילה כי התאבון של העבריינים רק גדל. הוא החל לקבל עשרות הודעות וטלפונים מדי יום, בעודו ממשיך לשלם סכומי עתק מדי שבוע מתוך חשש כבד לחייו ולחיי בני משפחתו.
כאשר נכנס לסחרחורת כלכלית והפסיק לשלם, העבריינים לא הסתפקו באיומים טלפוניים והתייצבו סמוך לביתו בחולון כדי להמתין לבואו. א' לא עמד בלחצים הכבדים ואושפז בבית החולים למשך תקופה, אך גם שם המשיכו האיומים על חייו. בלית ברירה הוא פנה לתחנת המשטרה בחולון, סיפק לחוקרים הקלטות ותיעוד מפורט של הסחיטה, אך נדהם לגלות כי התיק נסגר ללא חקירה.

סגירת התיק אילצה את הקבלן לעזוב את עירו ולעבור להתגורר במקום אחר מאימת העבריינים. המקרה הקשה הציף את חוסר האונים של אזרחים מול ארגוני הפשיעה, גם כאשר הם מספקים את כל הראיות הנדרשות. השר איתמר בן גביר, שהכריז מלחמה על תופעת הפרוטקשן והסחיטה, הבהיר כי לא יעבור לסדר היום על מקרים שבהם המשטרה נמנעת מטיפול בעבירות חמורות אלו.
