במהלך השבת, התקשורת, בראשה ערוץ 12, חגגה את התנהלות המפכ"ל בסוגיית הפצ"רית. כזכור, מפכ"ל המשטרה רנ"צ דני לוי, סירב לבקשתו של השופט בדימוס אשר קולה לקבל לידיו חומרי חקירה מתוך פרשת הפצ"רית, אלא אם יתקבל אישור מפורש מבג"צ. סירוב זה, כך לפי "גורם" במשטרה ששוחח עם N12, הוביל למעשה לבלימת יישום "ההפיכה המשטרית" על ידי השר לוין.
לדברי אותו בכיר, מאחורי פרשת הפצ"רית התרחש ניסיון חסר תקדים "לבצע הפיכה משטרית", בעקבות מאמצים למנות את השופט אשר קולה לעמוד בראש צוות החקירה תוך עקיפת בג"ץ. לדבריו, היוזמה למנות את קולה נועדה "להתנער מהפיקוח של בג"ץ" ולהעביר את סמכות ההכרעה לגורם שנבחר באופן פוליטי.

הבכיר אמר: "ניסו לעשות כאן מחטף. זה היה הניסיון הכי ממשי לביצוע הפיכה משטרית. אבל המפכ"ל דני לוי, ראש אגף החקירות והמודיעין תנ"צ בועז בלט והיועץ המשפטי למשטרה תנ"צ אלעזר כהנא – מנעו בגופם את המהלך הזה".
הוא ציין: "הם אמרו לו בצורה חד-משמעית: 'חברים, בג"ץ – רק בג"ץ. אנחנו לא מקשיבים לאף אחד כרגע, רק לבג"ץ'. יריב לוין ניסה לגרור אותם למצב שבו הם יגידו 'לא לבג"ץ אלא אשר קולה'. אם זה היה קורה, זאת הייתה הפיכה של ממש – הפיכה פר אקסלנס. כי ברגע הזה הייתה מסתיימת הדמוקרטיה".

מה שעולה מהדברים, אם מעניקים לגורם המדובר במשטרה משקל, הוא שדני לוי בחר למעשה צד – והוא לא של הרשות המבצעת. ואם נראה היה שזהו תחילתו של גל זועם נגד מפכ"ל המשטרה, הגיעה צאת השבת – ודברים נוספים החלו לצוף.
מיד עם צאת השבת במשטרה מיהרו לתקוף את התדרוך של אותו גורם במשטרה לערוץ 12. "כל אחד מפרש את ההחלטה של המפכ"ל כמו שהוא רוצה ובמטרה לשרת את האינטרסים שלו" אמרו שם.

לדברי הגורמים במשטרה, למפכ"ל אין כל קשר לדברים. הם טוענים כי מי שאחראי על התדרוכים ל-12 וכלי תקשורת נוספים הוא לא אחר מאשר ראש אח"מ בועז בלט שגם תדרך השבוע לטובת היועמ"שית ו"כתב האישום המהיר".
עוד לטענתם – המפכ"ל מתכוון לקיים ישיבת סטטוס חקירה ולבדוק כיצד היא מנוהלת. עוד נחשוף כי ישנם כאלה שחושבים כי ראש אח"מ בועז בלט מנסה לשבש חקירה באמצעות תדרוכים מגמתיים.
