הביקורת הציבורית הגוברת סביב התנהלות המשטרה בהפגנות החרדים והעימותים שנרשמו בשבועות האחרונים מול המגזר, מגיעה כעת גם אל תוך שורות המשטרה עצמה.

לידי חדשות 14 הגיעו פרטים משיחה חריגה שקיים היום מפכ"ל המשטרה, דני לוי, עם דוברי חטיבת הדוברות, במהלכה מתח ביקורת חריפה על אופן ההתנהלות התקשורתית של הארגון.
לפי גורמים שנכחו בשיחה, המפכ"ל הביע חוסר שביעות רצון מהאופן שבו מתמודדת המשטרה בזירה התקשורתית מול הביקורת הציבורית והפוליטית, ובפרט סביב המשבר המתמשך מול הציבור החרדי.

בין היתר טען לוי כי המשטרה אינה מצליחה לייצר מענה תקשורתי אפקטיבי להתקפות המופנות כלפי הארגון וכי השר בן גביר ואנשיו הם שמנהלים את סדר היום הציבורי על חשבון המשטרה. במהלך השיחה התבטא המפכ"ל בחריפות ואמר כי "הדוברות לא מתפקדת". עוד הבהיר כי בכוונתו לבצע שינויים במערך הדוברות וכי "מי שלא יתאים לערכי הארגון – יעוף מפה".
"אני יודע הכול": המלחמה בהדלפות
לפי גורמים שנכחו בדיון, לוי התייחס גם לסוגיית ההדלפות מתוך הארגון והביע זעם על פרסומים שונים מהתקופה האחרונה. "אני יודע הכול, תיזהרו", אמר לנוכחים. עוד טען כי מדיונים פנימיים של סגל הפיקוד הבכיר לא דלף מידע, בעוד שלדבריו חלק מהפרסומים מגיעים מתוך מערך הדוברות.

בשיחה חשף לוי את חוסר שביעות רצונו מהפרסומים לפיהם ראש השב"כ הוא שהתריע על הסכנה האורבת באילת ואמר: "ראש השב"כ גנב לי את ההערכה". עוד הוסיף המפכ"ל: "צה"ל זרק עלינו את האחריות למעצרי חרדים ונעלם. פעם הייתי מסתובב בבני ברק והיו מצטלמים איתי, היום אני לא יכול להכנס לשם".
המתיחות גוברת גם בקרב ניצבי המשטרה כלפי המפכ"ל. מפקדי מחוזות סיפרו לחדשות 14: "המאבק בין המפכ"ל לשר בן גביר מחלחל לשוטרים בשטח, שלא יודעים כיצד לפעול. המפכ"ל לא מעביר בישיבות הספ"כ מדיניות ברורה בנוגע להפגנות, וכך יוצא שמי שעומד מול הביקורת הם השוטרים שבקצה, שגם ככה עובדים קשה. הגיע הזמן שהמפכ"ל יהיה ברור יותר וינהיג מדיניות אחידה וברורה".
