סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף במיל' עוזי דיין טען היום (שלישי) בריאיון לעודד מנשה כי ישראל צריכה להעביר מסר נחרץ לאמריקנים: "אנחנו צריכים להסביר לטראמפ שאנחנו בעד שלום, אך בראש ובראשונה מגינים על אזרחינו".
דיין הוסיף כי "מי שיביא את האש ל'שערי הגיהינום' לא יהיו חיילים אמריקאים אלא רק אנחנו, ולכן רק אנחנו מחליטים", והדגיש כי כל אפשרות לשלום במזרח התיכון עוברת דרך חיסול ארגוני הטרור: "הם בוודאי לא ישמעו לאמריקאים".

לדבריו, "האמריקנים תקפו שבוע אחרי שאנחנו התחלנו לפעול באיראן, ולכן בסופו של דבר הכוח שלנו הוא שאנחנו קובעים את סדר היום הביטחוני במזרח התיכון. למה? כי אנחנו חזקים".
בנוסף, התייחס דיין להסלמה בגבול הצפון, והבהיר: "בשלב הזה צריך להמשיך לתקוף את החיזבאללה, את האמצעי הייצור שלו ואת התשתיות במקומות שהוא מנסה להתאושש ולהתחזק. לשבח את הרצון הלבנוני של הממשל הלבנוני, אבל לא כל כך את תוצאות הפעולה שלו".
