ישראל תחל מחר (ראשון) בהעברת אוהלים וציוד למחסות בדרום רצועת עזה, במטרה להניע עשרות ומאות אלפי תושבים לעקור דרומה – כחלק מההיערכות למבצע הקרקעי לכיבוש העיר עזה. במקביל, חמאס מאשים את ישראל ב״מתקפה מתמשכת״ על שכונות בעיר, וטוען כי הקרב כבר החל בפועל. ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב הערב קו ברור: לא תתקיים עסקה חלקית לשחרור החטופים – אלא עסקה כוללת שבה ישוחררו כולם בפעימה אחת.

ההיערכות בדרום הרצועה
מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הערב כי הסיוע ייכנס דרך מעבר כרם שלום, באמצעות האו״ם וארגונים בינלאומיים, לאחר בידוק ביטחוני של משרד הביטחון. המהלך, כך לפי ההודעה, נועד "כחלק מהיערכות צה״ל להנעת האוכלוסייה מאזורי הלחימה לדרום הרצועה לשם הגנתה". בצה״ל ובמתפ״ש מתארים את הכנסת האוהלים כצעד מקדים לתוכנית סיוע רחבה, שנועדה לאפשר את המבצע הצבאי הצפוי.

במקביל, צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה שכונות בדרום ובמזרח העיר עזה, ובפרט בשכונת זייתון. לטענת ארגון הטרור חמאס, ״מטוסי קרב, ארטילריה ורובוטים ממולכדים הורסים את השכונה באופן שיטתי".
חילופי מסרים – ועמדת ישראל
בזירה המדינית, על פי דיווחים ערביים חמאס העביר מסרים למתווכות על נכונות לדון בעסקה חלקית, אך הדגיש כי החזרת כלל החטופים תתבצע רק במסגרת הסכם שיביא לסיום המלחמה ולנסיגה ישראלית מהרצועה. מנגד, לשכת ראש הממשלה הבהירה הערב כי ישראל תסכים לעסקה רק בתנאי שכל החטופים ישוחררו בבת אחת, וכי ההסכם יכלול פירוק חמאס מנשקו, פירוז הרצועה, שליטה ישראלית על המעטפת הביטחונית והקמת גורם ממשלי חדש שאינו חמאס ואינו הרשות הפלסטינית.
