רגע לפני מסיבת העיתונאים, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (ראשון) הצהרה לתקשורת הזרה, וזאת על רקע החלטת הקבינט המצומצם בנוגע לכיבוש העיר עזה.
תחילה, הבהיר ראש הממשלה כי מטרתו של ארגון הטרור הוא להשמיד את ישראל, וכי אפילו העזתיים מבקשים לשחרר אותם מחמאס: "התוכנית שלנו היא לא לכבוש את עזה, אלא לשחרר אותה".
"עזה תפורז, לישראל תהיה אחריות צבאית, אזור ביטחון יוצב בגבול שבין הרצועה לישראל", אמר נתניהו, "זו התוכנית שלנו ליום שאחרי חמאס". לאחר מכן, הציג ראש הממשלה את מטרות המלחמה לתקשורת הזרה.

"בגלל שחמאס מסרבת להניח את נשקה – לישראל אין ברירה אלא להשלים את חיסול החמאס", המשיך נתניהו, והציג את מפת השליטה של ישראל ברצועה.
"המדיניות של ישראל היא למנוע משבר הומניטרי", הסביר ראש הממשלה, "בעוד שהמדיניות של חמאס היא לגרום לה – מאז תחילת המלחמה, ישראל הצניחה יותר מ-2 מיליון טונות של סיוע. אני לא מכיר אף צבא אחר שיצא כך מגדרו כדי לספק סיוע לאזרחים של האויב".
לאחר מכן, נתניהו האשים את האו"ם בסיכול העברת סיוע ההומניטרי הישראלי לעזה, זאת תוך שהוא מציג תמונה של הסיוע שמחכה על הגבול במעבר כרם שלום: "אנחנו מנסים לפתור את הבעיה, אבל זה לא פותר את השקרים מסביב לנושא", אומר נתניהו, ולאחר מכן מציג את הסבל של החטופים שלנו.

בשלב זה, החל ראש הממשלה לפרט על האמירות האנטישמיות שנאמרו לאורך הדורות, ומציין כי השקר של הרעבה ישראלית מכוונת של האוכלוסייה העזתית זה עוד שקר אנטישמי. כדי להוכיח את טענתו, הציג נתניהו את התמונות המזויפות של הילדים ה"מורעבים" מהרצועה.
ראש הממשלה הבהיר במענה לתקשורה הזה: "רוב אנשים שישראל מבינים – זה משהו שאנחנו חייבים לעשות אם אנחנו רוצים לחיות כאן, וזה גם מה שאנחנו נעשה", כשהוא מתייחס לסיום הלחימה בעזה – למרות המחירים.

בנוסף, ראש הממשלה נתניהו התייחס לאמברגו הנשק אותה גרמניה קבעה על ישראל, והבהיר כי "הקנצלר חבר טוב של ישראל – אך הוא נכנע ללחץ תקשורתי". זה בהמשך להתנהלות של צרפת ובריטניה נגד ישראל.
"ההנחה שיש בעיה עם הפלשתינים עם ישראל כי אין להם מדינה, ואם רק תינתן להם מדינה – הם יפסיקו לנסות להרוס אותנו. אבל לפלשתינים הוצעה מדינה מספר פעמים, והם דחו אותה", הסביר רה"מ, "בגלל שהם לא רוצים להקים מדינה, הם רוצים להשמיד אותנו".
