שר הביטחון ישראל כ"ץ איים היום (רביעי) על המשטר הסורי בראשות אבו מוחמד אל-ג'ולאני: "צה"ל ימשיך לתקוף כוחות משטר עד לנסיגתם מהמרחב – וגם יעלה בקרוב את רף התגובות מול המשטר אם המסר לא יובן".
לדבריו, "המשטר הסורי חייב להניח לדרוזים בסווידא ולהסיג את כוחותיו לאחור. כפי שהבהרנו והזהרנו – ישראל לא תפקיר את הדרוזים בסוריה ותכפה את מדיניות הפירוז עליה החלטנו".

כזכור, אתמול בפעם השנייה ברציפות כוחותינו תקפו באמצעות כטמ״מ במרחב א-סווידא שבדרום סוריה, משוריין של צבא אסד לשעבר. כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן פרסם כי התקיפה בוצעה במסגרת מדיניות ההגנה על האוכלוסיה הדרוזית באזור.
התקיפות מגיעות ברקע עימותים קשים בדרום המדינה בין הדרוזים לבין אנשיו של אל-ג'וליאני. אמש, התייחס שר הביטחון ישראל כ״ץ לתקיפות צה"ל והבהיר כי מדובר במסר תקיף למשטר הסורי. לדבריו, "צה"ל תקף מטרות בסוריה כמסר וכאזהרה ברורה, לא נאפשר פגיעה בדרוזים בסוריה. ישראל לא תעמוד מנגד".
