סדרה של פיצוצים מסתוריים אירעו היום (שני) באיראן, ועוררו סערה ציבורית רחבה. בעוד גורמים באיראן הכחישו את הקשר לישראל, ואחד האירועים טענו כי מדובר בדליפת גז, ברשתות הערביות העלו השערות בנוגע לסיבה האמיתית והאם זהו רק צירוף מקרים.
תחילה אירע פיצוץ גדול בבניין מגורים בשכונת פרדיסאן בעיר קום, אשר גרם לפציעתם של שבעה בני אדם ו-4 יחידות דיור ניזוקו. בהמשך אירעו, כך כאמור לפי הדיווחים, פיצוץ מסתורי בבניין בתבריז, בירת דרום אזרבייג'ן שבצפון מערב איראן, שריפה גדולה בטהרן ברחוב אנקלב (המהפכה) ושריפה נוספת בכרג', מערבית לטהראן. בנוסף, דווח על פיצוץ ליד נמל התעופה במשהד ועשן סמיך שמתעמר מהמקום.
أصبحت إيران على مجموعة من الانفجارات والحرائق:
1. انفجار في حوزة دينية بقم.
2. حريق كبير في طهران- بشارع انقلاب(الثورة).
3. حريق أخر في كرج غرب طهران. pic.twitter.com/S5eeuQufRY— Dr.salim aldulimi (@DrSSSIRAQ) July 14, 2025
סוכנות הידיעות הרשמית למחצה של איראן, "פארס" צוטט מקור אנונימי שאמר כי הפיצוץ בקום לא נבע מתקיפה ישראלית. ערכות ראשוניות מראות כי סיבת האירוע הייתה דליפת גז, והמעקב נמשך בנושא", אמר מנהל מחלקת הכבאות של קום לסוכנות הידיעות פארס.
عاجل
انفجار و تصاعد السنة الدخان فى مدينة كرج منطقه الخاتم غرب طهران
ايران اليوم pic.twitter.com/RP7wCJucOh— إيدي كوهين אדי כהן 🇮🇱 (@EdyCohen) July 14, 2025
עוד נמסר כי דיירי הבניין היו "אזרחים מן השורה". מקור איראני אמר לאחר הפיצוץ: "אנשים לא צריכים לדאוג משמועות (על תקיפות ישראליות). אם תתרחש פעולה עוינת במדינה, החדשות יגיעו מיד לאנשים ופעמוני אזעקה יופעלו בו זמנית בשטחים הכבושים", הוסיף איום על ישראל.
במקביל, היו מי שהחלו לתהות על מקור הפיצוץ. ריימונד חכים, פעיל המתעניין בעניינים לבנוניים וערביים, כתב בחשבון ה-X: "נשבע שזה מסתורי.. כי דודתי שולטת במרחב האווירי האיראני". הוא העלה השערה כי מדובר בניסיון איראני לחסל בכירים.
