מבצע ״עם כלביא״: לפני 13 ימים יצאה ישראל, לראשונה בתולדותיה, לתקיפת פתע באיראן. כבר במכת הפתיחה, שהחלה בערך בשעה 3:00 ביום שישי לפני כשבוע וחצי, הצליחה ישראל לחסל שורה של מפקדים בכירים ומדעני גרעין של משמרות המהפכה, להרוס בסיסים חשובים של משטר האייתללות ובעיקר – להפתיע את איראן.
מטרתה הברורה של ישראל בעת שיצאה למתקפה הייתה לחסל את איום הגרעין ולהסיר את איום הטילים הבליסטים מאיראן. על פי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כוחותינו הרסו את מתקן ההעשרה המרכזי בנתנז, את מתקן המרת האורניום באיספהאן ואת מתקן המים הכבדים באראק.

בנוסף, כוחותינו תקפו את תעשיית ייצור הטילים הבליסטיים של איראן, הרסו מפעלים לייצור טילים ופגעו אנושות במאגרים קיימים. בנוסף, השמידה ישראל את רוב המשגרים.
איראן לא איחרה להגיב, ושעות ספורות לאחר מתקפת הפתע הישראלית, החלה לשגר מטחים כבדים של טילים בליסטיים לעבר המדינה. אומנם רוב הטילים יורטו, אך מספר פגיעות ישירות ברחבי ישראל גרמו לאבדות גדולות, ובראשם – 29 נרצחים, מאות פצועים ונזקים גדולים ברכוש.

על אף האבדות הגדולות והנזקים הכבדים – הצלחת ישראל התעלתה מעל כל הציפיות. במשך 12 ימים טייסנו הפציצו ברחבי איראן, כשחלק מהתקיפות הפכו לזכירות במיוחד בזכות התיעודים מהן. כך למשל, התקיפה של רשות השידור האיראנית, שהפכה לזכירה במיוחד בגלל הסרטון בשידור חיי מרגעי התקיפה.
בתוך כל המלחמה ההיסטורית הזו, אחד הרגעים החשובים ביותר התרחש ביום ה-10 למבצע, כשבשעות הלילה המאחורות בין מוצאי השבת ליום ראשון, הודיע הנשיא דונלד טראמפ בחשבון האישי שלו ברשת החברתית TRUTH כי צבא ארצות הברית תקף באיראן שלושה מתקני גרעין – פורדו, נתנז ואיספהאן.

כשהתפזר האבק, אכן התברר כי התקיפה האדירה הסתיימה בהצלחה. זכור במיוחד הפוסט אותו פרסם טראמפ בו נכתב: "פורדו – איננו". לאחר התקיפה, ישראל הבהירה כי הייתה שותפה בהליך קבלת ההחלטות וכי היה תיאום מוחלט בין ישראל לארה"ב בנושא, הן לפני והן בזמן אמת.

כאמור, המבצע הכביר וההיסטורי אליו יצאה ישראל הסתיים אמש. לפני כ-24 שעות הודיע טראמפ כי הושגה הפסקת אש בין ישראל לאיראן: "בהנחה שהכול יתנהל כשורה – וכך יהיה – אני רוצה לברך את שתי המדינות, ישראל ואיראן, על האומץ, הסיבולת והשכל שהפגינו לסיים את מה שראוי להיקרא: 'מלחמת 12 הימים'", כתב הנשיא ברשת החברתית שברשותו.
האש נמשכה עוד מספר שעות, שבמהלכן ישראל המשיכה לתקוף מטרות צבאיות ואיראן המשיכה במגמתה לכוון לעבר ריכוזי אוכלוסיה אזרחית במטרה לפגוע בעורף. במטח הטילים האחרון שירתה, נרשמה פגיעה ישירה בבניין בן 7 קומות בעיר באר שבע, ובו נהרגו 4 אזרחים.
