רגע אחרי שאיראן תקפה בסיסים של ארצות הברית בקטאר, עיראק, בחריין וכווית, המנהיג העליון עלי חמינאי התייחס הערב (שני) לראשונה וטוען: "לא תקפנו אף אחד, ולא נקבל שום תוקפנות מצד אף אחד בשום פנים ואופן".
ההיתממות של חמינאי מגיעה על רקע תקיפות מתמשכות של ציר הרשע האיראני בשנתיים האחרונות נגד מטרות אמריקאיות ובינלאומיות בסוריה, עיראק ובמזרח התיכון. הפעולות הללו הן חלק ממדיניות אסטרטגית של איראן להרחיב את השפעתה באזור באמצעות הפעלת כוחות הפרוקסי שלה.

כזכור, מוקדם יותר הערב סוכנות תסנים האיראנית דיווחה כי מבצע הטילים נגד הבסיסים האמריקניים בקטאר ובעיראק החל, והוא נושא את השם "ברכת הניצחון". נשיא איראן מסעוד פזשכיאן הצהיר: "לא אנחנו פתחנו במלחמה ולא רצינו בה, אך תוקפנות כלפי איראן לא תישאר ללא תגובה. נעמוד בכל כוחנו על ביטחונה של איראן – ונשיב על כל פצע שייגרם לגופה באמונה, בתבונה ובנחישות".
מאוחר יותר, הגיב גם נשיא ארה"ב טראמפ למתקפה, ואמר: "איראן הגיבה רשמית להשמדת מתקני הגרעין שלה בתגובה חלשה מאוד, כפי שציפינו, ואנחנו הצלחנו לנטרל אותה בצורה יעילה". זמן קצר לאחר מכן הוסיף: "מזל טוב עולם – זה הזמן לשלום!"
