הארגון הימי הבינלאומי (IMO) הודיע הלילה (בין חמישי לשישי) על השעיית פינוי ספינות דרך מיצרי הורמוז, זאת לאחר שספינה נפגעה מפגיעת קליע מול חופי עומאן. ההחלטה התקבלה בעקבות איומים מצד איראן, שדרשה מספינות להימנע משימוש בנתיב ימי חדש שאינו מאושר על ידה.

התקרית התרחשה שעות ספורות לאחר שאיראן איימה על כלי שיט שלא להשתמש בנתיב החדש ללא אישורה. מרכז הסחר הימי הבריטי דיווח כי הספינה ספגה נזק, אך לא היו נפגעים או נזק סביבתי. לא ברור מי עומד מאחורי המתקפה או מה היה סוג כלי השיט שנפגע.

לאחר האיום: איראן תקפה ספינה במצר הורמוז סמוך לחופי עומאן
ארסניו דומינגז, מזכ"ל הארגון הימי הבינלאומי, הבהיר כי התוכנית לפינוי ספינות תוקפא עד לאישור מלא של בטיחות כלי השיט באזור. רשות מיצרי המפרץ הפרסי של איראן, גוף ממשלתי חדש שהוקם לשליטה על השיט, פרסמה אזהרה כי מעבר מחוץ לנתיביה המוגדרים "לא יכוסה באחריות למעבר בטוח".

מזכיר המדינה של ארה"ב, מרקו רוביו, שהיה בביקור במפרץ הפרסי כדי להרגיע את בעלות בריתה של ארה"ב, הדגיש את מחויבותה של וושינגטון לנתיב החדש וליכולת השיט החופשי. פתיחת נתיב חלופי זה נועדה להקל על הכלכלה העולמית ולהפחית את כוח המיקוח של איראן בשיחות השלום המתמשכות עם ארה"ב.
הזרוע הימית של משמרות המהפכה האיראניים פרסמה אתמול אזהרה חמורה מפני שימוש בנתיב החדש, וכינתה אותו "בלתי קביל ומסוכן לחלוטין". בהודעה נמסר כי "הנתיב המאושר היחיד למעבר במיצרי הורמוז הוא זה שהוכרז על ידי הרפובליקה האסלאמית של איראן. מפרים יטופלו".
