אם אתם לא יכולים להתחיל את היום בלי כוס קפה בבוקר, אולי יש לכם סיבה חדשה לחייך. מחקר חדש מאוניברסיטת טאפטס גילה שישנו קשר בין שתייה יומית של עד שלוש כוסות קפה עם קפאין, לירידה של עד 17% בסיכון למוות מכל הסיבות, ובפרט מסיכון למחלות לב וכלי דם, כך פורסם באתר המדעי "siencedaily".
המחקר בדק נתונים של כ-46,000 מבוגרים בארצות הברית במהלך כמעט 20 שנה (1999–2018). הוא השווה בין סוגי קפה, כמות הסוכר והשומן הרווי שנוספו למשקה, ותוצאות התמותה הכלליות.

הקשר האישי: כול אחד והקפה שלו
עם זאת, אם אתם אוהבים את הקפה שלכם עם הרבה סוכר ושמנת חשוב לדעת שהמחקר מצא שתוספות אלו מפחיתות את היתרונות הבריאותיים. "היתרונות של הקפה נובעים מתרכובות ביואקטיביות שנמצאות בו, אבל סוכר ושומן רווי יכולים להפחית את ההשפעות החיוביות" הסביר פרופסור פאנג ג'אנג, בכיר של המחקר.
המחקר הראה ששתייה מעל שלוש כוסות ביום כבר לא מביאה ליתרון, ואפילו יכולה להחליש את ההשפעה החיובית על מחלות לב. בנוסף, לא נמצא קשר מובהק בין שתייה של קפה נטול קפאין לתמותה, אבל החוקרים מציינים שזה יכול להיות בגלל שרק מעט מהמשתתפים שתו אותו.

אז קחו לכם רגע להתענג על הכוס הבאה שלכם. תעשו לעצמכם טובה ותבחרו בשחור או עם כמה שפחות תוספות כי מסתבר שזה לא רק טעם משובח, אלא גם מתכון קטן לבריאות טובה יותר לאורך זמן.
