לא ממהר לשום מקום: דוברות הבית הלבן קרוליין לאוויט אמרה הערב (חמישי) בתדרוך לעיתונאי הבית הלבן כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יחליט האם לתקוף את איראן "בתוך שבועיים".
"בנוגע למצב המתמשך באיראן, אני יודעת שהיו השערות רבות בקרב כולכם בתקשורת בנוגע לתהליך קבלת ההחלטות של הנשיא, והאם ארצות הברית תהיה מעורבת באופן ישיר", אמרה דוברת הבית הלבן, "לאור החדשות הללו, יש לי מסר ישירות מהנשיא, ואני מצטטת: "בהתבסס על העובדה שקיים סיכוי ממשי למשא ומתן עם איראן, שעשוי להתקיים או לא להתקיים בעתיד הקרוב, אני אקבל את החלטתי האם לפעול או לא בתוך השבועיים הקרובים". זהו ציטוט ישיר מהנשיא עבור כולכם היום".

הדוברת הוסיפה כי "הנשיא תמיד מעדיף דיפלומטיה אבל הוא לא מפחד להשתמש בכוח אם צריך, וכל העולם צריך לדעת שהצבא האמריקאי הוא הכי חזק בעולם ויש לנו יכולות שאין לאף אחד אחר. איראן צריכה לעשות עסקה שתהיה פרקטית או שיהיו השלכות". בהתייחס לנזק שספגה לאיראן, אמרה לאוויט כי: "איראן במצב מאוד פגיע בגלל התקיפות של ישראל".
"איראן מעלם לא הייתה קרובה יותר לנשק גרעיני", המשיכה, "לאיראן יש את כל מה שצריך בכדי להשיג נשק גרעיני. כל מה שהם זקוקים לו זו החלטה של המנהיג העליון, יקח להם מספר שבועות כדי להשלים את ייצור של נשק מהסוג הזה".

דיווח ב-ABC: "טראמפ מרגיש יותר בנוח לתקוף את המתקן בפורדו"
דוברת הבית הלבן למעשה מוסיפה למעשה להכחשות של הנשיא טראמפ היום בצהריים לפיהם: "לוול סטריט ג'ורנל אין שום מושג מה המחשבות שלי בנוגע לאיראן". העיתון האמריקאי דיווח כי הנשיא אישר לעוזריו הבכירים את תוכניות התקיפה באיראן, אך מעכב את ההוראה הסופית כדי לבחון אם טהרן תסכים לוותר על תוכנית הגרעין שלה.
עוד דווח אמש ברשת ABC כי טראמפ נוטה להרגיש בנוח יותר עם האפשרות לתקוף את אתר הגרעין האיראני בפורדו, במסגרת האפשרויות שנבחנות להצטרפות ארצות הברית למלחמה של ישראל נגד משטר הטרור בטהרן. מנגד, באקסיוס דווח כי הנשיא העלה חשש האם פצצת ה-MOP (Massive Ordnance Penetrator) תעשה את העבודה בהתחשב בעובדה שהיא מעולם לא נוסתה בשדה הקרב.
