ברקע הפרסומים אודות ההתכנות שארה"ב תצטרף למבצע באיראן לצד ישראל, שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, סטיב ויטקוף, ושר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, שוחחו טלפונית מספר פעמים מאז תחילת המלחמה, כך מסרו שלושה דיפלומטים היום (חמישי) לרויטרס.
לדברי הדיפלומטים, שביקשו להישאר בעילום שם עקב רגישות העניין, עראקצ'י אמר כי טהרן לא תחזור למשא ומתן אלא אם כן ישראל תפסיק את התקיפות במדינה. שיחות הטלפון השבוע היו השיחות הישירות המהותיות ביותר מאז ששתי המדינות החלו במשא ומתן באפריל.

מלבד מפגשים קצרים לאחר חמישה סבבי שיחות עקיפות מאז אפריל כדי לדון בסכסוך הגרעיני בן עשרות השנים של איראן, אראקצ'י וויטקוף לא קיימו בעבר מגעים ישירים. דיפלומט אזורי שדיבר עם רויטרס אמר כי את "השיחה (הראשונה) יזמה וושינגטון, שהציעה גם הצעה חדשה" כדי להתגבר על הקיפאון סביב קווי אדום מתנגשים.
דיפלומט אזורי המקורב לטהרן אמר כי אראקצ'י אמר לוויטקוף כי טהרן "יכולה להראות גמישות בנושא הגרעין" אם וושינגטון תלחץ על ישראל לסיים את המלחמה. דיפלומט אירופי אמר: "אראקצ'י אמר לוויטקוף שאיראן מוכנה לחזור לשיחות גרעיניות, אך היא לא תוכל אם ישראל תמשיך בהפצצותיה".

אמש, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לנושא המלחמה באיראן. לדבריו, טהרן פנתה אליו לניהול משא ומתן, אולם האפשרות הזו נגמרה יחד עם הדד ליין של ה-60 יום שהציב לשיחות, כאשר הם הבהירו שאינם מוכנים לתנאים שארה"ב הסכימה עליהם. וכן הוא אמר לנתניהו להמשיך במערכה. טראמפ הבהיר כי הוא דרש כניעה מוחלטת לתנאים שהוצבו מטהרן.
הנשיא נשאל אם יפציץ את המתקנים הגרעיניים, והשיב: "אני יכול לעשות את זה, אני יכול לא לעשות את זה. לאיראן יש הרבה צרות. אני הצעתי להם לנהל משא ומתן והם היו יכולים להיות בסדר ועדיין הייתה להם מדינה. אם אתה רוצה לעשות משהו צריך לנהל משא ומתן. זוכרים את ה-60 יום שאמרתי? זה נגמר ביום ה-61".
