נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס היום (רביעי) במדשאות הבית הלבן לנושא המלחמה באיראן. לדבריו, טהרן פנתה אליו לניהול משא ומתן, אולם האפשרות הזו נגמרה יחד עם הדד ליין של ה-60 יום שהציב לשיחות, כאשר הם הבהירו שאינם מוכנים לתנאים שארה"ב הסכימה עליהם. וכן הוא אמר לנתניהו להמשיך במערכה.
הנשיא נשאל אם יפציץ את המתקנים הגרעיניים, והשיב: "אני יכול לעשות את זה, אני יכול לא לעשות את זה. לאיראן יש הרבה צרות. אני הצעתי להם לנהל משא ומתן והם היו יכולים להיות בסדר ועדיין הייתה להם מדינה. אם אתה רוצה לעשות משהו צריך לנהל משא ומתן. זוכרים את ה-60 יום שאמרתי? זה נגמר ביום ה-61".

"אף אחד לא יודע אם אני אתקוף או לא אתקוף באיראן. "האיראניים יצרו קשר. הם רוצים מו"מ. הם אפילו הציעו להגיע לבית הלבן", אמר טראמפ והוסיף: "במשך 40 שנה הם צועקים מוות לאמריקה מוות לישראל. הם בריונים. היום הם כבר לא בריונים".
באמירה שיכולה להישמע כרמז לבאות, הנשיא שאל את הנוכחים: "יש פה מישהו שיגיד שזה בסדר שיש מדינה עוינת עם נשק גרעיני שיכולה להשמיד אומות אחרות?". הוא השיב על שאלתו: "אנחנו לא יכולים לתת להם נשק גרעיני ואני מתכוון לזה עכשיו יותר מתמיד".
TRUMP RESPONDS TO IRANIAN SUPREME LEADER: "GOOD LUCK"
In a blunt exchange, Trump responded to Iran's Supreme Leader, who vowed not to surrender, saying, "Good luck." This defiant remark adds fuel to the already volatile geopolitical situation, likely increasing market… pic.twitter.com/UCp9d0SCVA
— Naeem Aslam (@NaeemAslam23) June 18, 2025
לאחר מכן נשאל הנשיא מה המסר שלו למנהיג העליון באיראן עלי חמינאי. הנשיא ענה במילה אחת: "בהצלחה". הוא אף הבהיר שבשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא אמר לו להמשיך במערכה נגד איראן.יצויין שטראמפ ונתניהו שוחחו אמש במקביל לשיגור מטחי הטילים מאיראן.
הנשיא גם התייחס למלחמה באירופה ואמר: "זה כל כך טיפשי, גם רוסיה ואוקראינה זה טיפשי. זה מעולם לא היה קורה אם הייתי הנשיא. דיברתי עם פוטין אתמול שהציע לתווך. אמרתי לפוטין קודם תטפל במלחמה בין רוסיה לאוקראינה".
