accessibility-icon
share-icon
צפו בדבריו של הנשיא | צילום: פוקס ניוז

טראמפ: "האיראנים רצו להגיע לשיחות בבית הלבן"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כב סיון ה'תשפה (18.06.25)

10

8

like

2

dislike

נשיא ארה"ב הבהיר שהאפשרות למו"מ נגמרה יחד עם הדד-ליין של ה-60 יום שהציב, כאשר התשובה של איראן הייתה שהיא איננה מסכימה לתנאים • לדבריו, בשיחה עם ראש הממשלה טראמפ אמר לו להמשיך במערכה • יחד עם זאת, הנשיא ציין כי אף אחד לא יודע אם הוא יתקוף באיראן או לא


נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס היום (רביעי) במדשאות הבית הלבן לנושא המלחמה באיראן. לדבריו, טהרן פנתה אליו לניהול משא ומתן, אולם האפשרות הזו נגמרה יחד עם הדד ליין של ה-60 יום שהציב לשיחות, כאשר הם הבהירו שאינם מוכנים לתנאים שארה"ב הסכימה עליהם. וכן הוא אמר לנתניהו להמשיך במערכה.

הנשיא נשאל אם יפציץ את המתקנים הגרעיניים, והשיב: "אני יכול לעשות את זה, אני יכול לא לעשות את זה. לאיראן יש הרבה צרות. אני הצעתי להם לנהל משא ומתן והם היו יכולים להיות בסדר ועדיין הייתה להם מדינה. אם אתה רוצה לעשות משהו צריך לנהל משא ומתן. זוכרים את ה-60 יום שאמרתי? זה נגמר ביום ה-61".

maximize-image
דונלד טראמפ בבית הלבן | צילום: רויטרס

"אף אחד לא יודע אם אני אתקוף או לא אתקוף באיראן. "האיראניים יצרו קשר. הם רוצים מו"מ. הם אפילו הציעו להגיע לבית הלבן", אמר טראמפ והוסיף: "במשך 40 שנה הם צועקים מוות לאמריקה מוות לישראל. הם בריונים. היום הם כבר לא בריונים".

באמירה שיכולה להישמע כרמז לבאות, הנשיא שאל את הנוכחים: "יש פה מישהו שיגיד שזה בסדר שיש מדינה עוינת עם נשק גרעיני שיכולה להשמיד אומות אחרות?". הוא השיב על שאלתו: "אנחנו לא יכולים לתת להם נשק גרעיני ואני מתכוון לזה עכשיו יותר מתמיד".

לאחר מכן נשאל הנשיא מה המסר שלו למנהיג העליון באיראן עלי חמינאי. הנשיא ענה במילה אחת: "בהצלחה". הוא אף הבהיר שבשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא אמר לו להמשיך במערכה נגד איראן.יצויין שטראמפ ונתניהו שוחחו אמש במקביל לשיגור מטחי הטילים מאיראן.

הנשיא גם התייחס למלחמה באירופה ואמר: "זה כל כך טיפשי, גם רוסיה ואוקראינה זה טיפשי. זה מעולם לא היה קורה אם הייתי הנשיא. דיברתי עם פוטין אתמול שהציע לתווך. אמרתי לפוטין קודם תטפל במלחמה בין רוסיה לאוקראינה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News