לאחר לילה שקט יחסית, הבוקר (חמישי) שוגרו כ-30 טילים מאיראן לעבר מדינת ישראל, והובילו להפעלת אזעקות במרכז הארץ, בירושלים, ביהודה ושומרון, בגליל ובצפון. כמה טילים פגעו ישירות באזור המרכז ובבית החולים סורוקה בבאר שבע, עד כה דווח על כ-89 נפגעים, מתוכם שישה במצב קשה. בעקבות האירוע, כלל בתי החולים הוכנסו למצב כוננות של אירוע רב נפגעים.
הפגיעה המשמעותיות ביותר הייתה במרכז הרפואי סורוקה שבבאר שבע. בבית החולים דווח על נזק נרחב באזורים שונים, וצוותי בית החולים מבקשים מהציבור שלא להגיע למקום בשלב זה. גם במרכז הרפואי שיבא נרשם נזק קל בעקבות רסיס שנפל, אך לא היו נפגעים בגוף.

בנוסף לסורוקה, דווח על פגיעות ישירות בשני בניינים בערים שונות במרכז הארץ, ועל רסיס שפגע בגג בית וגרם לשריפה. בערים נוספות דווח על נפגעי חרדה, וניכר הרס משמעותי בזירות השונות. בשומרון נפל רסיס גדול שלא גרם לנזק בגוף.
לזירות הוזנקו מיד כוחות גדולים מאוד של מגן דוד אדום, באמצעות אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד״א רכובים על אופנועים, אשר העניקו טיפול רפואי מציל חיים ופינו לבתי החולים שיבא-תל השומר, שניידר, בילינסון, איכילוב, אסף הרופא, וולפסון, מאיר, מעייני הישועה, אסותא אשדוד וברזילי 3 במצב קשה, 2 במצב בינוני, 40 במצב קל מרסיסים והדף, 31 נפצעו לאחר אזעקה, ו-13 נפגעי חרדה.

פראמדיק מד"א יוסי שילה סיפר: "הגענו לזירה עם נזק כבד. טיפלנו באישה בת 60 שנפגעה מהדף ורסיסים. היא פונתה במצב קשה אך יציב". חובש בכיר במד"א, משה נס, הוסיף: "היו שריפות במקום. טיפלנו בשני גברים שנפגעו מהדף ומהריסות ופינינו אותם כשמצבם קל".
שר הביטחון ישראל כ"ץ הצהיר כי בעקבות הירי הבוקר, ישראל תרחיב את היעדים הצבאיים שלה באיראן ותתמקד גם ביעדים שלטוניים בטהרן: "הדיקטטור האיראני הפחדן יורה לעבר בתי חולים ובנייני מגורים. מדובר בפשעי מלחמה מהחמורים ביותר". לדבריו, מטרת ישראל היא כעת גם "ערעור משטר האייתולות".

הפגיעה הישירה בבית החולים סורוקה היא אירוע חסר תקדים בתולדות מערכת הבריאות בישראל. ההיערכות המוקדמת של בית החולים, שכללה רידוד פעילות ופינוי מחלקות – הצילה חיים. כעת סורוקה סגור לקבלת חולים, למעט מקרים מצילי חיים, ומטופלים מועברים לבתי חולים חלופיים.
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיע אל זירת הפגיעה בבית החולים סורוקה בבאר שבע ואמר בהצהרה לתקשורת: "הם יורים לבית חולים כדי לפגוע בקשישים, בחולים, במטופלים – בחסרי ישע".
בן גביר הוסיף ואיים על איראן: "צריך להשמיד את המשטר של האייתולות". עוד הוסיף השר: "לקחנו בחשבון, בכל השנה ובכל הדיונים על הנושא הזה, שהם ינסו לפגוע בבתי החולים. טוב מאוד שמדינת ישראל כולה מבינה שיש כאן מערכה שצריך בעזרת השם לנצח".

למרות הפגיעה הישירה בבית חולים והנפגעים הרבים, לא חל שינוי בהנחיות פיקוד העורף. אתמול פורסמו הקלות ברחבי הארץ, לפיהן כלל האזורים יעברו ממדרג התגוננות מחמירה למדרג פעילות מצומצמת. ביישובי עוטף עזה וקו העימות – מותרות התקהלויות של עד 50 איש בשטח פתוח ועד 100 איש במבנים ממוגנים.
שלוש שעות לאחר המטח הכבד התקבלו לפתע התרעות על אזעקות באפליקציית פיקוד העורף, למרות שלא נשמעו בזמן אמת. מדובר צה"ל נמסר: "לאחר בירור, לא זוהה איום – ייתכן ומדובר בתקלה. האירוע נמצא בתחקור". גורם ביטחוני הסביר כי ככל הנראה מדובר בהתרעה ישנה שנשלחה בטעות על רקע ירי הטילים מהבוקר.
