פגישת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם בכירי הממשל בבית הלבן הסתיימה, והוא צפוי לשאת הצהרה מצולמת. על פי דיווח ב-CNN, טראמפ ויתר על הרעיון של קיום פגישה בין גורמים אמריקנים לגורמים איראנים בניסיון להגיע להסכם.
ב-CBS דווח כי הנשיא טראמפ קיים פגישה עם צוות הביטחון הלאומי שלו בנושא הסכסוך הישראלי-איראני ושוקל להצטרף לתקיפות ישראליות על אתרי גרעין איראניים, כולל במתקן בפורדו, כך מסרו חמישה מקורות המעורים בנושא. עם זאת, מקורות ציינו כי לפני הפגישה, הייתה אי הסכמה בין יועציו הקרובים של טראמפ בנושא.

יש לציין כי חוקת ארה"ב מעניקה לקונגרס, ולא לנשיא, את הסמכות הבלעדית להכריז מלחמה, ודורשת שכל עוינות עם איראן תהיה מאושרת במפורש על ידי הכרזת מלחמה או אישור ספציפי לשימוש בכוח צבאי. על פי חוק ארה"ב, החלטות של סמכויות מלחמה הן בעלות זכויות יתר, כלומר הסנאט יידרש לדון ולהצביע על הנושא בהקדם.
אתמול, סנאטור דמוקרטי הגיש חקיקה שתמנע מטראמפ להשתמש בכוח צבאי נגד איראן ללא אישור הקונגרס. עם זאת, סעיף 2 בחוקה ממנה את הנשיא כמפקד העליון של הכוחות המזוינים ומעניק לו את הסמכות להשתמש בכוח צבאי ללא אישור הקונגרס למטרות הגנה, כך על פי רויטרס.
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "מתלהב יותר" משימוש בנכסים צבאיים אמריקאים כדי לתקוף את מתקני הגרעין באיראן, כך לפי דיווח הערב (שלישי) ב-CNN. ברשת התקשורת האמריקאית הוסיפו כי במסגרת ההתערבות הצבאית האמריקאית יתבצע תדלוק אוויר למטוסים ישראלים.

מקור המעורה בפרטים אמר ל-CNN כי בסוף השבוע ועד ליום שני, אנשי ממשל טראמפ עוד שאפו להציב במרכז את האופציה הדיפלומטית אך הגישה של טראמפ השתנתה והסבלנות שלו אזלה כפי שניתן היה להבין מהציטוטים שלו במטוס בעת חזרתו מפסגת ה-G7 לפיה הוא מצפה ל"כניעה מוחלטת ללא תנאי" של איראן.
בתוך כך, ברשת פוקס ניוז, אישרו את הפרסומים לפיהם הפנטגון העביר מטוסי קרב נוספים למזרח התיכון והרחיב את פריסת הנכסים האוויריים שכבר קיימים במזרח התיכון. בוול סטריט ג'ורנל דווח כי הנשיא שוקל "שורה ארוכות של אפשרויות פעולה" מול איראן, כולל מתקפה של צבא ארה"ב נגדה.

בתדרוך נוסף הערב, דוברת מחלקת המדינה תמי ברוס אמרה לתקשורת כי "הנשיא טראמפ היה ברור – לאיראן לא יכול להיות גרעין. אמרנו זאת פעמים רבות. העובדה הזו ברורה, הבית הלבן הזכיר לנו שטראמפ אמר זאת פעמים רבות".
מוקדם יותר היום, גורם מדיני בכיר העריך כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יצטרף למקפה באיראן, זאת לאחר ההישגים הגדולים של מדינת ישראל במספר ימים בודדים בלבד בגזרת טהרן. הדברים נאמרו ברקע שורת ביטויים של הנשיא בנושא איראן שהחלה אמש.

בשיחה עם חדשות 14, הגורם המדיני ציין: "ההערכה היא שטראמפ יצטרף התקפית למערכה נגד איראן, בעקבות ההצלחות הגדולות של צה"ל, אנחנו רואים תזוזות חיוביות בכיוון". בנוסף לכך הוא הוסיף כי "בתחילת המבצע טראמפ רצה לראות הישגים ועכשיו הוא רואה אותם. הוא אוהב ווינרים וההערכה בישראל שהוא יחליט להצטרף להתקפה".
בפוסט ברשת החברתית "Truth social" נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב: "כעת יש לנו שליטה מלאה ומוחלטת מעל שמי איראן". עוד הוסיף טראמפ: "לאיראן היו מכשירי מעקב אוויריים טובים וציוד הגנה אחר, והרבה ממנו – אבל זה לא משתווה ל'דברים' שתוכננו ויוצרו על ידי אמריקה. אף אחד לא עושה את זה טוב יותר מארצות הברית הישנה והטובה".

בנוסף לסדרת הציוצים של הנשיא שהחלה כבר אתמול בלילה בעת שעזב מוקדם את פסגת ה-G7, ישנם אינדיקציות נוספות להצטרפות ארה"ב למערכה באיראן. היום הבית הלבן פרסם באתר הרשמי שלו שורת ציטוטים של הנשיא דונלד טראמפ לאורך השנים בהם הוא אומר כי אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני. לפי כתבנו המדיני תמיד מורג, הדבר עשוי להיות הכנה של דעת הקהל האמריקנית להתערבות צבאית באיראן.
