הנשיא וולודימיר זלנסקי גינה היום (שלישי) בחריפות את מתקפת המל"טים והטילים הקטלנית שביצעה רוסיה על קייב, והגדיר אותה "טרור טהור". לפי גורמים באוקראינה, לפחות 15 בני אדם נהרגו ו-131 נפצעו בתקיפה, שהתבצעה בעיצומה של פסגת ה-G7 בקנדה, אליה הוזמן זלנסקי.

זלנסקי אמר כי רוסיה שיגרה בלילה האחרון מעל 440 מל"טים, שרובם אגב מסוג שהד האיראני, שגם משוגרים בימים אלו ממש על ישראל מאיראן, ו-32 טילים ברחבי אוקראינה, וכי מדובר באחת המתקפות הקשות ביותר על קייב מאז תחילת המלחמה. לדבריו, "פוטין עושה זאת רק כי הוא יכול להרשות לעצמו – רע שבעלי הכוח בעולם עוצמים עין". הוא צפוי להיפגש עם מנהיגי G7 במהלך הפסגה.

שר הפנים של אוקראינה מסר כי אזרח אמריקאי נהרג בתקיפה, וכי מספר הקורבנות עלול לעלות עם המשך החיפושים בין ההריסות. עשרות דירות נהרסו, שריפות פרצו ברובעים שונים של קייב, ועשרות נפצעו מהפיצוצים ונפילת פסולת. מוסקבה החריפה את התקיפות לאחר שמוקדם יותר החודש דיווחה קייב על פגיעה במטוסי קרב רוסיים.
