בסוף השבוע שעבר ישראל פתחה במתקפת פתח על איראן, אשר קיבלה את השם מבצע "עם כלביא". מאז, המערכה מול ראש התמנון הפכה למרכזית במלחמה הרב זירתית שמנהלת ישראל מאז טבח השבעה באוקטובר.
בכתבה שפורסמה ביום שני בעיתון הסעודי "א-שרק אל-אוסט", נאמר כי ישראל הפתיעה את איראן לא רק ביוזמת מתקפת הפתע, אלא גם בשורת המטרות שהחליטה לתקוף: מחיסולים ממוקדים של מפקדים ומדעני גרעין ועד להשמדת מתקנים אסטרטגיים.
בכתבה צוין כי ההנהגה האיראנית לא למדה את הלקח מארגון הטרור חיזבאללה, "ולא צפתה את אבדותיהם של מנהיגיה, אשר נלכדו על ידי ישראל בקלות מפתיעה", נכתב.

הפיצוץ, הבהלה – והבריחה: תיעוד חדש מתקיפת הטלוויזיה באיראן
לפי כלי תקשורת איראניים, בין התקיפות הכואבות ביותר במערכה הייתה הפצצת מטה תאגיד השידור האיראני בזמן השידור החי, ונטען כי נהרגו בה מספר עובדים ברשת הטלוויזיה המפיצה תעמולה נגד ישראל.
בצה"ל אמרו לאחר התקיפה: "חיל האוויר תקף באופן ממוקד מרכז תקשורת ששימש את הכוחות המזוינים של איראן לפעילות צבאית. התקיפה בוצעה בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין". עוד נמסר כי "המרכז שימש לקידום פעולות צבאיות תחת כסות אזרחית, תוך שימוש בנכסים ואמצעים אזרחיים".
במקביל, נאמר כי לפי דיווחים ישראליים ואמריקאיים המוסד מפעיל סניף בטהראן, ממנו מבוצעות פעולות קרקעיות בשטח המדינה, הכולל שיגור רחפני תקיפה. בניסיון לשדר "עסקים כרגיל" ולהתגונן מפני המתקפה הישראלית העצימה – באיראן, הכוחות המזוינים הכריזו על "שלב צבאי חדש" במערכה מול ישראל, והחלו לשגר טילים מסוגים חדשים.

טפטופי טילים לאורך היום במקום מטחים: שינוי השיטה של איראן
בתוך כך, כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן העריף ביום שלישי כי איראן שינתה את שיטת הפעולה שלה מול ישראל, ועברה לבצע שיגורים בודדים של טילים וכטב"מים לאורך היממה, במקום מטחים כבדים כפי שהיה נהוג בעבר.
על פי מידע שאושר על ידי הצנזורה 24 שעות לאחר פניית חדשות 14, השיגורים הבודדים מכוונים בעיקר לריכוזי אוכלוסייה אזרחית, במטרה לפגוע בחפים מפשע ולשבש את השגרה בישראל.

2 גופות נוספות חולצו מההריסות בבת ים, מספר הנרצחים עלה ל-9
האסטרטגיה החדשה של איראן מזכירה את שיטות הפעולה של ארגוני טרור כמו חמאס בח'אן יונס שברצועת עזה. האיראנים מתחבאים, מסתירים את הטילים מפני חיל האוויר הישראלי, מבצעים שיגור מהיר ומיד נמלטים. המטרה המרכזית היא ליצור מספר רב של אזעקות במינימום טילים, ובכך לשבש את חיי היומיום של האזרחים בישראל.
למרות שינוי השיטה של איראן, אין לפתח אדישות להנחיות ההתגוננות, שכן הקפדה עליהן מצילה חיים. הציבור מתבקש להישאר ערני ולהקפיד על הוראות פיקוד העורף.
