ברקע מטח הטילים הרצחני מאיראן שבו נרצחו שמונה אנשים, שר הביטחון ישראל כ"ץ איים הבוקר (שני) על תושבי טהרן ואמר כי הם ישלמו את המחיר בקרוב. זוהי הפעם הראשונה שדמות מדינית מאיימת באופן ישיר על התושבים במטרה לגרום להם להתפנות מביתם, זאת בניסיון ליצור מנוף לחץ על איראן ולגרום לקריסת השלטון.
בהודעה שפורסמה מטעם שר הביטחון נכתב: "הדיקטטור הרברבן מטהרן הפך לרוצח פחדן שיורה ירי מכוון לעבר העורף האזרחי בישראל כדי להרתיע את צה"ל מהמשך המתקפה שמקריסה את יכולותיו. תושבי טהרן ישלמו את המחיר ובקרוב".

אמש פרסמנו לראשונה בחדשות 14 על עליית מדרגה משמעותית במסגרתה ישראל פועלת לערעור המשטר האיראני באמצעות תוכנית תקיפות חדשה שאושרה על ידי שר הביטחון כ"ץ ורה"מ נתניהו. במסגרת המבצע יותקפו מעתה מטרות משטר בטהרן, תוך פינוי המוני של תושבים מאותם אזורים כאמצעי לחץ על המשטר, בתגובה לפגיעה בעורף הישראלי.
התוכנית נועדה לחולל בריחה המונית של תושבים מטהרן ומהווה מנוף לחץ כבד על המשטר – באופן שיכול לערער אותו. על רקע זה ניתן להבין את התבטאות שר הביטחון כ"ץ היום כמסר לחמינאי: "דין טהרן כדין ביירות".

מוקדם יותר היום, דובר צה"ל עדכן כי בסגירת מעגל מהירה, חיל האוויר זיהה וחיסל מחבלי שיגור טילי קרקע-אוויר, שניות לפני שהגיעו למשגר סמוך לעיר טהראן שבאיראן. המשגר הושמד במקביל.
הפעולה התבצעה כחלק מהמשך מאמצי חיל האוויר להשגת עליונות אווירית ברחבי איראן. האירוע מצטרף לשורת תקיפות שביצע צה"ל ביממה האחרונה בשטח איראן, במסגרת מבצע רחב היקף שמטרתו לסכל איומים על העורף הישראלי.

דבריו של שר הביטחון מגיעים ברקע המטח השני במספר ששוגר לעבר ישראל במהלך הלילה, בו שמונה נרצחו בכמה זירות נפילה במרכז הארץ, ולפחות 100 נפצעו באורח קל-בינוני. מפקד נפת ירקון בפיקוד העורף בזירה המשמעותית ביותר במרכז: "רוב האנשים שהיו במרחב מוגן לא נפגעו, חשוב להקפיד על ההנחיות".
