שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס הבוקר (ראשון) להנחייתו לצה"ל להוציא הודעות לתושבי טהרן המתגוררים בסמיכות למתחמי ייצור נשק: "הדיקטטור האיראני הופך את טהרן לביירות ואת תושבי טהרן לבני ערובה לטובת שרידות שלטונו".
בהודעה שפורסמה מטען השר כ"ץ נכתב: "בהתאם להנחיה שניתנה לצה"ל החל דובר צה"ל בערבית לשגר הודעות פינוי לתושבים בטהרן המתגוררים בסמוך לאתרי ייצור נשק בקריאה לפנות את המקום למען ביטחונם.

"צה"ל יתקוף את האתרים וימשיך לקלף את עור הנחש האיראני בטהרן ובכל מקום מיכולות גרעין ומערכי נשק. הדיקטטור האיראני הופך את טהרן לביירות ואת תושבי טהרן לבני ערובה לטובת שרידות שלטונו".
גורם ביטחוני הדגשי בעניין זה כי "הנחיית שר הביטחון ישראל כ"ץ לפינוי תושבים בטהרן היא חלק מתוכנית שאושרה מראש להפעלת לחץ על המשטר באמצעות פינוי האוכלוסייה – כתגובה לירי על העורף הישראלי".

בחשבון X של צה"ל באנגלית הוסבר כי "בעוד שאיראן בוחרת לתקוף ללא אזהרה – אנחנו בוחרים להזהיר את האנשים החפים מפשע, גם במחיר של לוותר על אלמנט ההפתעה. אנו מזהירים אותם בפרסית בערוצים רבים. כי חיי אדם קודמים עבורנו, זה ההבדל בינינו לבין אויבינו".
This is the message we spread to Iranian citizens. While Iran chooses to strike without warning, we choose to warn a innocent people even if it means giving up the element of surprise.
We warn them, in Persian, across many channels.Because human life comes first to us. That’s… https://t.co/ThgdrKMpSx
— Israel Defense Forces (@IDF) June 15, 2025
מוקדם יותר היום, דובר צה"ל בפרסית, רס"ר במיל' כמאל פנחסי, הוציא הודעת אזהרה דחופה לתושבי איראן – ובה קרא להם לעזוב את המקומות שצה"ל הולך לתקוף בזמן הקרוב: "אנו דורשים שתפנו מיד את המתקנים הללו ולא תשובו אליהם עד להודעה חדשה. שהייה בקרבת מתקנים אלה מסכנת את חייכם.
