שר החוץ האיראני, עבאס עראקצי, הכריז היום (ראשון) במהלך מסיבת עיתונאים כי הרפובליקה האסלאמית רואה באמריקה שותפה במתקפות של ישראל, והדגיש: "לא נסכים להסכם שיגרום לנו לשלול את זכויותינו הגרעיניות".
עקראצ'י הצהיר כי המדינה תמשיך להעשיר אורנים ליותר מ-60%, והוסיף כי אין בכוונת הרפובליקה האסלאמית להרחיב את היקף המלחמה עם מדינת ישראל "אלא אם כן תידרש לעשות כן".

בתוך כך, לאחר התקיפה הלילה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דחה את הטענות למעורבות של מדינתו בתקיפות. "לארה"ב לא היה שום קשר לתקיפה באיראן הערב", וציין: "אנחנו יכולים בקלות להשיג הסכם בין איראן לישראל – ולסיים את הסכסוך המדמם הזה".
כזכור, מוקדם יותר החודש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבהיר כי כל הסכם אשר ייחתם לא ייתן לאיראן להעשיר אורנים כלל. "העולם היה צריך לעצור את איראן מזמן מ"להעשיר'", כתב בTruth Social הרשת החברתית שבבעלותו.
