accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

שר החוץ האיראני: "אנחנו לא מעוניינים בהרחבת היקף המלחמה"

רבקה שורק

רבקה שורק

יט סיון ה'תשפה (15.06.25)

56

8

like

4

dislike

בצל ההפצרות החוזרות והנשנות של ארצות הברית לחזרה למשא ומתן עם איראן, שר החוץ של הרפובליקה האסלאמית הכריז כי "לא נסכים להסכם שיגרום לנו לשלול את זכויותינו הגרעיניות" • בנוסף, הודיע עראקצי כי אין בכוונתם להרחיב את היקף המלחמה


שר החוץ האיראני, עבאס עראקצי, הכריז היום (ראשון) במהלך מסיבת עיתונאים כי הרפובליקה האסלאמית רואה באמריקה שותפה במתקפות של ישראל, והדגיש: "לא נסכים להסכם שיגרום לנו לשלול את זכויותינו הגרעיניות".

עקראצ'י הצהיר כי המדינה תמשיך להעשיר אורנים ליותר מ-60%, והוסיף כי אין בכוונת הרפובליקה האסלאמית להרחיב את היקף המלחמה עם מדינת ישראל "אלא אם כן תידרש לעשות כן".

maximize-image
תקיפות בטהרן | קרדיט: רשתות ערביות

בתוך כך, לאחר התקיפה הלילה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דחה את הטענות למעורבות של מדינתו בתקיפות. "לארה"ב לא היה שום קשר לתקיפה באיראן הערב", וציין: "אנחנו יכולים בקלות להשיג הסכם בין איראן לישראל – ולסיים את הסכסוך המדמם הזה".

כזכור, מוקדם יותר החודש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבהיר כי כל הסכם אשר ייחתם לא ייתן לאיראן להעשיר אורנים כלל. "העולם היה צריך לעצור את איראן מזמן מ"להעשיר'", כתב בTruth Social הרשת החברתית שבבעלותו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News