על רקע האיומים של איראן על ארה"ב בעקבות המתקפות הישראליות בשטחה, טראמפ מתייחס לכך לראשונה – ומעביר מסר נחרץ לאיראן, כזה שאינו משתמע לשתי פנים. ראשית, הנשיא האמריקני דחה את הטענות למעורבות של מדינתו בתקיפות. "לארה"ב לא היה שום קשר לתקיפה באיראן הערב" כתב ברשת החברתית שבבעלותו.
טראמפ הבהיר לאיראן בצורה נחרצת. "אם נותקף על ידיכם בכל צורה שהיא – תגענה אליכם מלוא העוצמה והכוח של הכוחות המזוינים של ארצות הברית, בעוצמות שלא נראו מעולם. עם זאת", המשיך טראמפ, "אנחנו יכולים בקלות להשיג הסכם בין איראן לישראל – ולסיים את הסכסוך המדמם הזה".
אתמול שוחח הנשיא טראמפ עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין, ובסיום השיחה אמר כי "המלחמה הזו בין ישראל לאיראן צריכה להסתיים". את הדברים אמר טראמפ בהקשר אחר בשיחה – כאשר הדגיש כי פוטין הרגיש כמוהו שצריך לסיים את המלחמה, ועל כן הסביר לו בחזרה ש"גם המלחמה שלך צריכה להסתיים".
במהלך הלילה הפציצה ישראל כמה יעדים אסטרטגיים, זאת לאחר שהשיגה עליונות אסטרטגית מעל שמי טהרן – הישג חסר תקדים, כמעט בלתי נתפס. המהות של עליונות אווירית אומרת שחיל האוויר הישראלי יוכל לטוס מעל שמי טהרן כמעט כרצונו. במסגרת זו, הפציצה ישראל את אתר הנפט המרכזי ביותר בטהרן, שמכיל לפי דיווח של כתבנו הלל ביטון רוזן 260 מיליון ליטרים. האתר מפיק ביום בערך כ-7 מיליון ליטרים לאזור טהרן.
