במקביל לפשיטות מטוסי ה-F-35 של ישראל על מתקני הגרעין והפיקוד הצבאי הבכיר באיראן, פעל מבצע חשאי של המוסד, רחפני נפץ, שהוברחו במזוודות, משאיות ומכולות סחורות, השמידו סוללות הגנה אוויריות והרסו משגרי טילים לפני שהופעלו, כך דווח היום (ראשון) ב"וול סטריט ג'ורנל".
גורמים המעורים בפרטים סיפרו לעיתון כי המוסד השקיע חודשים בהברחת מאות רחפני כוודקופטר, רחפנים קטנים ויעילים הנשאים במטעני חבלה, לצד תחמושת ייעודית להפעלה ממערכות בלתי מאוישות.
צוותי מוסד התמקמו מראש בסמוך לעמדות ההגנה האווירית ואתרי שיגור טילים ברחבי איראן. עם פתיחת המתקפה הישראלית, חלקם ניטרלו סוללות נ"מ, בעוד אחרים פגעו במשגרי טילים בעת שינועם לעמדות הירי – עוד בטרם הספיקו להיערך לשיגור. הפעולה המדויקת שיבשה משמעותית את יכולת התגובה האיראנית, ואפשרה לחיל האוויר הישראלי לפעול בחופשיות במרחב האווירי של איראן.
הרחפנים הוברחו בערוצי סחר רגילים, לעיתים בשיתוף פעולה עם גורמים עסקיים שלא היו מודעים למטרת המטען. סוכני המוסד אימנו את מפקדי הצוותים במדינות שלישיות, והם העבירו את ההכשרות לשטח. הרחפנים פעלו בעיקר נגד משאיות הטילים – צוואר בקבוק קריטי בלוגיסטיקה האיראנית – והשמידו עשרות כלי רכב שהובילו טילים למתקני השיגור.
מעבר לנזק הפיזי, המבצע יצר אווירת חוסר ביטחון עמוקה בשורות ההנהגה האיראנית. סימה שיין, לשעבר בכירה במוסד וכיום ראש תוכנית איראן במכון למחקרי ביטחון לאומי, מציינת: "אף בכיר במשטר אינו יכול להיות בטוח שאינו יעד למודיעין הישראלי. ההשפעה אינה רק פיזית, אלא גם פסיכולוגית – הלחץ המופעל על מקבלי ההחלטות הוא עצום".
