שר הבריאות רוברט פ. קנדי ג'וניור פיטר את כל 17 חברי הפאנל של מומחי חיסונים של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב, והחל בתהליך איוש התפקידים מחדש, כך הודיע משרדו אמש (שני).
המהלך הוא רחב ההיקף ביותר בסדרת פעולות של קנדי, ספקן ותיק בתחום החיסונים, שמטרתן לעצב מחדש את הרגולציה האמריקנית על חיסונים, מזון ותרופות. מדענים ומומחים אמרו שהשינויים בפאנל החיסונים, הממליץ על אופן השימוש בחיסונים ועל ידי מי, יפגעו באמון הציבור בסוכנויות הבריאות.

קנדי הבטיח שהמהלך יעלה את אמון הציבור. "היום אנו נותנים עדיפות לשיקום אמון הציבור על פני כל סדר יום ספציפי בעד או נגד חיסונים", אמר קנדי בהצהרה ממשרד הבריאות ושירותי האנוש.
קנדי אמר כי הוועדה המייעצת לנוהלי חיסונים רוויה בסכסוכים ומעולם לא דחתה אף חיסון, למרות שההחלטה לאשר חיסונים נתונה בידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי. שר הבריאות הוסיף כי רוב חברי הפאנל מקבלים מימון מיצרניות תרופות, אולם לא הביא לכך ראיות.

"זוהי טרגדיה", אמר המדען הראשי לשעבר של ה-FDA, ג'סי גודמן. "זוהי קבוצה מקצועית ביותר של מדענים, רופאים ואחרים… זהו סוג של התערבות פוליטית שתפחית את האמון במקום להגביר את האמון". ארגון המחקר והיצרנים הפרמצבטיים של אמריקה כינה את פעולתו של קנדי מדאיגה לבריאות הציבור.
