שיחת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שהתקיימה היום (שני) – הסתיימה. בהמשך הערב, ייערך ראש הממשלה התייעצות ביטחונית.
כתבנו המדיני תמיר מורג דיווח: שבמוקד השיחה עמוד נושא איראן, וזאת על רקע מה שמסתמן כתשובה השלילית שטהרן צפויה להעביר להצעה האמריקנית בנוגע להסכם הגרעין.

לפני כחודשיים, הנשיא הצהיר כי ייתן 60 ימים לניהול המשא ומתן מול איראן, אך בעוד שלושה ימים יפוג תאריך האולטימטום. בשלב זה נשאלת השאלה כמה זמן טראמפ מתכוון לתת לאיראנים למרוח את האירוע.
על פי מורג, ההערכה היא שטראמפ לא מתכוון לתקוף באיראן, או לחילופין מאפשר לישראל לתקוף מיידית ברגע סיום האולטימטום. אולם, מן הצד השני, הנשיא אמר כמה וכמה פעמים בשבועות האחרונים שהוא מצפה תשובות מהירות. אך נכון לרגע זה התשובה האיראנית היא – לא.

בנוסף, מבהיר מורג כי יש תיאום בין ישראל לארה"ב – גם אם לא מוחלט. השר רון דרמר נמצא יחסית הרבה בארצות הברית ונפגש שם עם בכירים, ביניהם גם עם הנשיא טראמפ עצמו. בישראל דאגו מהטיוטה שהאמריקנים העבירו לאיראנים, אך התקווה היא שעכשיו האיראנים, בסרבנותם, יעשו עבורנו את העבודה.
כזכור, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שיגר בשבוע שעבר איום נוסף לעבר איראן על רקע הסחבת בשיחות הגרעין בין טהראן לבין וושינגטון. בציוץ ברשת החברתית שלו, Truth Social כתב הנשיא: "על פי דעתי איראן מורחת בכוונה את קבלת ההחלטה שלה בנושא המאוד חשוב הזה, והם יהיו חייבים לקבל החלטה חד משמעית בטווח הזמן הקצר מאוד".
