המשבר בקואליציה: החלה פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין. רגע לפני הפגישה, התייחס אדלשטיין לטענות נגדו כי הוא זה שאחראי למשבר וכתב: "אינני בעד פיזור הקואליציה או פירוק הממשלה".
בפוסט שפרסם ברשת ה-X כתב אדלשטיין: "מתווה חוק הגיוס אותו הצגתי אמש בפגישה, הוא אותו המתווה עליו אנחנו דנים כבר למעלה משנה. חוק ללא סנקציות אישיות אפקטיביות, יעדי גיוס גבוהים ובקצב עלייה גבוה – איננו גיוס אלא השתמטות, ולכך התנגדתי לכל אורך הדרך".

| צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
אדלשטיין הוסיף: "אינני בעד פיזור הקואליציה או פירוק הממשלה ואינני שותף לשנאת אחינו החרדים. ההפך הוא הנכון. כיו״ר ועדת חוץ וביטחון אשר חשוף לאתגרים הביטחוניים הניצבים בפנינו, אני אומר בפה מלא: אסור לנו לעצור את המלאכה בחזיתות השונות ולעסוק בפוליטיקה. צו השעה הוא קידום חוק גיוס אפקטיבי ואמיתי. אחרי 77 שנה, אנחנו יכולים לעשות היסטוריה".
מוקדם יותר היום, גורם בכיר בקואליציה האשים את אדלשטיין: "החרדים הלכו כברת דרך עצומה. יולי הוביל לפיצוץ בעיניים פקוחות". לדבריו, אדלשטיין יחד עם יועמ"שית חוץ וביטחון משכו לכיוון של חוק דרקוני שלא קיים נגד אף מגזר במדינה למרות שהפערים כבר היו קטנים.
שתי הדרישות של אדלשטיין: 1. החלת סנקציות אישיות חריפות גם כשעומדים ביעדים. 2. שלילה גורפת של תקציב הישיבות גם כשעומדים ב-94% מהיעדים. בעוד שברור שבכל חוק נדרשים יעדים וסנקציות אישיות והחרדים אף הסכימו לכך, לדבריו, אדלשטיין דרש סנקציות אישיות חריפות ולא הגיוניות גם כאשר ישנה עמידה ביעדים.
