accessibility-icon
share-icon
תיעוד מתוך עכשיו 14

ראש הממשלה: חמאס השתלט על עשירית ממשאיות הסיוע

רון דויטש

רון דויטש

כג אייר ה'תשפה (21.05.25)

8

0

like

0

dislike

ראש הממשלה נתניהו התייחס לכניסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה וציין כי לפי ההערכות ארגון הטרור חמאס הצליח להשתלט על כעשירית ממנו • עוד טען נתניהו כי הפגיעה ביכולותיו השלטוניות של ארגון הטרור דרך שליטה בסיוע נותנת את אותותיה במחאות אשר נצפו לאחרונה נגדו ברצועה


על רקע הביקורת הציבורית בנוגע לכניסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) לנושא במהלך מסיבת העיתונאים שערך וציין כי ארגון הטרור חמאס השתלט על עשירית ממשאיות הסיוע שנכנסו לרצועה.

ראש הממשלה התייחס לתוכנית הישראלית להקמת נקודת חלוקה לסיוע ההומניטרי וציין כי עד להקמתן תהיה לישראל שליטה על הסיוע הנכנס – אבל מועטת. "מתוך כמאה משאיות שנכנסו, הערכה שקיבלתי היא שכעשרה אחוז מהן נתפסו על ידי החמאס".

maximize-image
ראש הממשלה נתניהו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לדברי נתניהו, השלמת התוכנית – אשר בסופה יוקמו אזורים שלמים חופשיים מאנשי חמאס – תנחית על ארגון הטרור מכה קשה בכך שיינטלו ממנו את יכולותיו השלטוניות. לטענת ראש הממשלה, השפעות המהלך כבר נותנות את אותותיהן בשטח, במה שבא לידי ביטוי במחאות של תושבי הרצועה נגד ארגון הטרור.

לצד זאת, ראש הממשלה הודה כי על אף המאמצים, אין וודאות שהצעדים ימנעו באופן מוחלט מסיוע כלשהו להגיע לידיו של ארגון הטרור: "אנחנו נעשה הכול כדי למנוע השתלטות של חמאס על הסיוע – אני לא יכול להבטיח שזה יהיה מושלם – אבל נעשה הכול כדי שהם לא יצליחו לעשות זאת".

עקבו אחרינו גם ב-Google News