אלפי מילואימניקים מביעים חשש מעסקה שתיסגר בין ישראל לארגון הטרור הרצחני חמאס ותביא לסיום הלחימה ברצועת עזה ומהחזרת הסיוע ההומניטרי. בריאיון ל-C14, רב סרן במיל' ויו"ר תנועת 'מילואמניקים דור הניצחון' המאגדת אלפי חיילי מילואים, גלעד אך, הזהיר מפני כך שמאמצי הלוחמים "היו לשווא ולמעשה ירדו לטמיון".

חרף האיומים וההבטחות: הקבינט אישר הכנסת סיוע הומניטרי לעזה
מגיש חדשות 14, שמעון ריקלין מתח אף הוא ביקורת נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "במקום להקשיב למה שנכון. במקום לקרוא את מה שהוא כתב בעצמו על המלחמה בטרור. במקום לשמוע את הימין. מעדיף נתניהו להיכנע ללחץ של קפלן. זה לא הגיוני ולא מוסרי ולא יעלה על הדעת ולא יכול להימשך".

יו"ר תנועת 'מילואמניקים דור הניצחון' תקף בריאיון ל-C14: "שנה וחצי לוחמי המילואים וכל המשק הישראלי מגויסים לדבר אחד – להביא ניצחון חד משמעי במלחמה הזאת שנכפתה עלינו והתחילה בטבח הגדול ביותר ביהודים מאז השואה. אם המלחמה הזאת תסתיים בכל דבר אחר שהוא לא ניצחון מוחלט, ממשלת ישראל תסמן ללוחמי צה״ל, למשפחות השכולות ולפצועים שכל המאמצים שלהם היו לשווא ולמעשה ירדו לטמיון".

"אל תרפו": פניית המשפחות השכולות לממשלה בצל דיווחים על עסקה
לדבריו, "הניצחון המוחלט הוא לא סיסמא ריקה, אך הוא מתחילת המלחמה מסמנים, מגדירים למקבלי ההחלטות מהו הניצחון המוחלט, לא עוד סבבים בלתי נגמרים שבהם אנחנו נכנסים לעזה, מחסלים מחבלים, חיילים נהרגים ובסופו של יום חוזרים לאותה סיטואציה – אלא הגירה של אוכלוסיית האויב מרצועת עזה ופיזורה בעולם".

בנוסף, גלעד קרא ל"כיבוש השטח שהיום מוגדר רצועת עזה והפיכתו לשטח מדינת ישראל. זה היישום של יעד המלחמה שעזה לא תהווה יותר איום על מדינת ישראל. אין שום דרך אחרת לממש את היעד הזה. כל פתרון שהוא לא כיבוש שטח והגירה של מי שמעוניין בכך – הוא למעשה חזרה לאסטרטגיית הסבבים".

קצינים בצה"ל זועמים על הודעת רה"מ נתניהו: "אסור לנו לעצור"
אמש, למרות אין ספור הבטחות, רה"מ נתניהו והקבינט המדיני-ביטחוני שוב מתקפלים – ומאשרים כניסה של סיוע הומניטרי לרצועה, זאת בזמן שחטופינו מורעבים במנהרות. לשכת רה"מ ניסתה להסביר את ההחלטה: "ישראל תכניס כמות בסיסית של מזון לאוכלוסייה על-מנת לוודא שלא יתפתח משבר של רעב ברצועת עזה. משבר כזה יסכן את המשך פעולת "מרכבות גדעון" להכרעת החמאס".
בלשכת רה"מ הדגישו כי ההחלטה נעשתה בהמלצת צה"ל, "ומתוך הצורך המבצעי לאפשר את הרחבת הלחימה העצימה להכרעת החמאס". עוד נמסר כי "ישראל תפעל לשלול את היכולות של חמאס להשתלט על חלוקת הסיוע ההומניטרי כדי להבטיח שהסיוע לא יגיע למחבלי החמאס".

השר בן גביר, שהתנגד בקבינט להחלטה, מסר לאחר מכן: "כל סיוע הומניטרי שיכנס לרצועה בוודאי לכל חלקיה יתדלק את החמאס ויעניק לו חמצן, בזמן שחטופינו נמקים במנהרות. ראש הממשלה עושה טעות קשה במהלך הזה ושאין לו בכלל רוב. את חמאס חייבים רק לכתוש, ולא להעניק לו במקביל חמצן למחייתו".

