accessibility-icon
share-icon
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

קצינים בצה"ל זועמים על הודעת רה"מ נתניהו: "אסור לנו לעצור"

נעמי רחליס

נעמי רחליס

כ אייר ה'תשפה (18.05.25)

109

28

like

3

dislike

קצינים בצה"ל תוקפים בחריפות את לשכת ראש הממשלה בעקבות ההודאה על מגעים לסיום מוחלט של הלחימה בעזה • לטענתם, מדובר בכניעה לאויב והפקרת מטרות המלחמה – חיסול חמאס והשבת החטופים


קצינים בצה"ל הביעו היום (ראשון) זעם מהעובדה שלראשונה מודה לשכת ראש הממשלה כי מתנהלים מגעים לסיום מוחלט של המלחמה, מעבר למתווה האמריקני של סטיב וויטקוף. לדבריהם, המשמעות הינה עצירת המבצע הצבאי ללא השגת היעדים המרכזיים שהוצגו בתחילתו: השמדת חמאס והשבת החטופים.

לשכת רה"מ: פועלים להגיע לעסקה, גם כזאת שתוביל לסיום הלחימה

לשכת רה"מ: פועלים להגיע לעסקה, גם כזאת שתוביל לסיום הלחימה

353
18.05.25|יצחק אבוחצירא

אודי טנא, קצין מילואים ששירת מעל 450 ימי לחימה, יועץ אסטרטגי ומנהל קמפיינים, אמר ל־C14 כי "אנחנו אחרי שנה וחצי של לחימה – אך בלי הכרעה ובלי כלל החטופים. זה לא ברור איזה ניצחון מוחלט הובטח לנו". לדבריו, התמרון נבלם באמצע, וחיילים נשלחים שוב ושוב לאותם אזורים – ללא תוצאה סופית.

maximize-image
images-count3+
אודי טנא, קצין מילואים ששירת מעל 450 ימי לחימה | צילום: פרטי

טנא קרא לתמרון חד וברור שמטרתו להשמיד את חמאס ולשנות את המציאות בעזה באופן יסודי: "די לחזרות. הגיע הזמן לכניסה עוצמתית שתזרוק את חמאס לתקופת האבן", אמר והוסיף: "זה חייב להיות תמרון שמכוון להגירה – להוציא אוכלוסייה שרוצה עתיד טוב יותר, ולמנוע מחמאס לעצור אותה".

לדבריו, "כמובן שכל מהלך צבאי בסופו של דבר תכליתו להגיע למהלך מדיני, אבל מה שקורה כרגע זה שהתמרון הצבאי נעצר באמצע, ואנחנו אומנם אחרי שנה וחצי של לחימה, אבל לא הגענו להכרעה מוחלטת של חמאס ולא החזרנו את כלל החטופים. לא ברור על איזה ניצחון מוחלט דובר. שתי מטרות המלחמה שדובר עליהן לא רלוונטיות כרגע, כי גם החטופים לא חזרו וגם חמאס לא מושמד".

maximize-image
images-count3+
הקריאה להגיר עזתים | צילום: עבד רחים קיטאב, פלאש 90

הוא פירט על המוטיבציה של הלוחמים בשטח: "מבחינתי לעשות עוד 4,000 ימי מילואים אם צריך. אבל יחד עם זאת לא יעלה על הדעת שאנחנו מוצאים את עצמנו נכנסים לעזה וכובשים עוד פעם את אותם מקומות ארבע וחמש פעמים. הגיע הזמן שיצריך שיהיה תמרון קצר, חד ועצים, שזורק ומוציא את חמאס לאלתר ומחזיר את עזה לתקופת האבן".

עוד אמר קצין המילואים: "דבר שני, ואולי לא פחות משמעותי, התמרון שחייב להיעשות, הוא חייב להיות מוכוון הגירה. זאת אומרת, מתחילים, מכוונים, מתקדמים, רצים, לא רק בשביל להחזיר את החטופים, זה ודאי, זו המטרה הראשונה במעלה, אלא לבוא ולשנות את המציאות אחת ולתמיד. איך משנים את המציאות אחת ולתמיד? דואגים לזה שאף אחד לא יהיה בעזה כמובן – מה שנקרא, הגירה מרצון".

maximize-image
images-count3+
כוחותינו פועלים בעזה | צילום: דובר צה"ל

לדברי טנא הגירה זו הדרך היחידה: "ברגע שאתה מוציא אוכלוסייה עזתית שרוצה לצאת, שרוצה עתיד יותר טוב לילדים שלה – ויש מדינות שרוצות לקלוט – זה טוב לכולם. אבל מי מונע את היציאה הזאת? חמאס, וכנראה גורמים עלומים, בתוך מתפ"ש והמנהל האזרחי".

הוא קרא: "הגיע הזמן שהבדיחה הזאת תיפסק לאלתר. אנחנו חייבים לבוא ולהשמיד את התכלית הזאת מהיסוד, כי אחרת חס וכללנו, אנחנו נגיע בדיוק לאותה סיטואציה של השבעה באוקטובר. אם לא עכשיו, אז עוד חמש שנים, עוד שבע שנים, עוד 15 שנים".

maximize-image
images-count3+
מחבלי חמאס | צילום: אלי חסן, פלאש 90

טנא הוסיף קריאה לדרג המדיני: "לשר הביטחון ולראש הממשלה, אנחנו פה מוכנים. נלחמנו, נפצענו, חיילים שלנו נהרגו, אנחנו רוצים לסיים את המשימה, אבל לסיים אותה פעם אחת ולתמיד, ולא צריך תמרון ארוך. צריך תמרון חד, עצים, עם מספר אוגדות גדול ומשמעותי שנכנס לעזה, עושה מה שצריך לעשות ומתגלגלים משם".

ד', קצין בחטיבת גולני הביע אף הוא ביקורת על הודעת לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון ל-C14: "כששמעתי את הדיבורים על עסקה לסיום המלחמה הזדעזעתי. דווקא כאשר התחלנו סוף-סוף ללחוץ את חמאס ולהביא תוצאות בשטח אנחנו עוצרים?! אנחנו מתקדמים בצעדי ענק, המפקדים בשטח מובילים אותנו לניצחון. כמות המחבלים שהרגנו וההרס שאנחנו יוצרים פה לעזה הוא בלתי הפיך. רק ככה המחבלים נכנעים ומביאים לנו מידע – אסור לנו לעצור".

עקבו אחרינו גם ב-Google News