accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק, רשתות ערביות, רויטרס
צילום: שאטרסטוק, רשתות ערביות, רויטרס

המחלוקות המשמעותיות שהתגלו בין ארה"ב לאיראן בדרך להסכם

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

כ אייר ה'תשפה (18.05.25)

2

1

like

0

dislike

במהלך נסיעתו למפרץ הפרסי, טראמפ חזר ואמר מספר פעמים כי לדעתו הצדדים קרובים להסכם גרעין חדש, אולם היום נחשפו מחלוקות משמעותיות בנושא שהוא ככל הנראה המרכזי ביותר במו"מ - העשרת האורניום • וויטקוף טען כי ארה"ב לא תאפשר העשרת אורניום, שר החוץ האיראני השיב: "דרישות לא מציאותיות"


בדרך להסכם גרעין או לפיצוץ המגעים? מחלוקות משמעותיות התגלו היום (ראשון) בין ארצות הברית בנוגע לנקודה שהיא ככל הנראה החשובה ביותר במשא ומתן – נושא העשרת האורניום.

שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סטיב וויטקוף הבהיר היום בריאיון ל-ABC כי לארצות הברית יש קו אדום "ברור מאוד" במשא ומתן בהסכם גרעין עם איראן והוא כי המשטר לא יוכל להעשיר אורניום.

maximize-image
הציב קו אדום, שאולי יפוצץ את המגיעים | צילום: שאטרסטוק

לדבריו, "אנחנו לא נאפשר כל יכולת של העשרה אורניום, אפילו לא ברמה של אחוז אחד". שליחו של טראמפ והסביר כי העשרה תאפשר התחמשות (בגרעין צבאי) והממשל לא מוכן לאפשר פצצה גרעינית לאיראן.

שר החוץ של איראן עבאס עראקצ'י נשאל על ההתבטאויות של וויטקוף ואמר לסוכנות הידיעות הביתית של משמרות המהפכה "תסנים" כי הן "מנותקות לחלוטין ממה שמתרחש במשא ומתן".

הוא הבהיר כי פעולת ההעשרה של הגרעין תמשיך להתבצע באיראן והוסיף כי "אם הם מעוניינים בכך שלא יפותח נשק גרעיני, אנחנו מוכנים לשתף פעולה לשם כך". עראקצ'י איים הלכה למעשה בפיצוץ המשא ומתן והצהיר: "אם הם יציבו בפנינו דרישות לא מציאותיות – זה רק טבעי שהן לא יתבצעו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News