accessibility-icon
share-icon
סטיב וויטקוף | צילום: רויטרס
סטיב וויטקוף | צילום: רויטרס

וויטקוף מבהיר: לא נאפשר לאיראן להעשיר אורניום

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

כ אייר ה'תשפה (18.05.25)

1

0

like

0

dislike

שליחו של הנשיא טראמפ ומוביל המשא ומתן מטעם האמריקאים הדגיש כי ארה"ב לא תאפשר למשטר להעשיר אורניום "אפילו לא ברמה של אחוז אחד" • וויטקוף הסביר כי העשרת אורניום תאפשר בהכרח פיתוח נשק גרעיני והאמריקאים לא מוכנים לכך


שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סטיב וויטקוף הבהיר היום (ראשון) בריאיון ל-ABC כי לארצות הברית יש קו אדום "ברור מאוד" במשא ומתן בהסכם גרעין עם איראן והוא כי המשטר לא יוכל להעשיר אורניום.

"הנשיא היה ברור מאוד. הוא רוצה לפתור את הסכסוך הזה בדרך דיפלומטית, בדיאלוג בן הצדדים", אמר וויטקוף והזכיר כי הוא העביר לאיראנים מכתב מטראמפ שיועד למנהיג העליון ח'אמנאי, שאותת על הרצון למשא ומתן.

maximize-image
האיראנים יקבלו הסכם ללא העשרת אורניום? | צילום: רויטרס

"מצד שני, יש לנו קו אדום ברור מאוד והוא העשרת אורניום – אנחנו לא נאפשר כל יכולת של העשרה אורניום, אפילו לא ברמה של אחוז אחד", הדגיש שליחו של טראמפ והסביר כי העשרה תאפשר התחמשות (בגרעין צבאי) והממשל לא מוכן לאפשר פצצה גרעינית לאיראן.

וויטקוף אישר כי נשלחה הצעה לאיראנים שלדעתו "נותנת מענה ל"בעיה הזו" ולא מזלזלת בכבוד שלהם" והוסיף כי ייתכן והצדדים ייפגשו השבוע באירופה (במקביל לפגישה של האיראנים עם צרפת, גרמניה ובריטניה) והוא מקווה כי הפגישה תוביל ל"התפתחויות חיוביות".

עקבו אחרינו גם ב-Google News