שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון סטיב וויטקוף הודה היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחה המשולשת איתו ועם החייל המשוחרר סמ"ר עידן אלכסנדר: "במידה רבה בזכותך – עידן חזר הביתה אל משפחתו היום".
"אדוני ראש הממשלה, סיפרתי לעידן ולמשפחתו על כל מה שעשית בימים האחרונים כדי לאפשר את זה", אמר וויטקוף בשיחה, "זה היה משא-ומתן מתוח, והאופן שבו אפשרת לו להתנהל היה קריטי. ובמידה רבה בזכותך – עידן חזר הביתה אל משפחתו היום".

כזכור, בכירים באופוזיציה ניצלו את העובדה כשביכול המשא ומתן נעשה מעל הראש של ישראל וללא ידיעתה (מה שעל פי דברי וויטקוף כעת מתברר כלא נכון) ותקפו את נתניהו.
ראש האופוזיציה לפיד אמר כי מדובר ב"כישלון מדיני מחפיר של ממשלת ישראל והעומד בראשה" בעוד יו"ר מפלגת העבודה יאיר גולן אמר כי "השחרור בעסקה עוקפת נתניהו הוא התגשמות הסיוט של משפחות החטופים ואזרחי ישראל כולם. נתניהו הפקיר הלכה למעשה את אזרחיו לרחמי מעצמות זרות".
וויטקוף למעשה גם סתר בכך את הדיווחים על מתיחות הנמשכת כבר תקופה בין טראמפ לנתניהו, בשל חילוקי דעות בסוגיות הנוגעות לעזה ואיראן. כזכור, לפי לשכת ראש הממשלה, טראמפ אמר בשיחתו עם נתניהו כי הוא מחוייב לישראל והוא חזר על רצונו להמשיך לעבוד עם ראש הממשלה "בשיתוף פעולה הדוק".

נתניהו לאלכסנדר: "עידן, כל כך טוב לשמוע אותך"
בשיחה אמר ראש הממשלה נתניהו לאלכסנדר: "עידן, כל כך טוב לשמוע אותך. אנחנו מאושרים, אבא ואמא מאושרים ועם ישראל מאושר. אני רוצה שתדע את זה, זה פשוט רגע נפלא. איך אתה מרגיש?", פתח נתניהו.
עידן השיב: "זה שיגעון, זה לא ייאמן. אני בסדר. חלש, אבל לאט לאט נחזור למה שהיינו לפני. הכול עניין של זמן". ראש הממשלה נתניהו התעניין: ״אבא ואמא איתך עכשיו? אז קודם כל תחבק אותם, כי עם ישראל כולו מחבק את שלושתכם. ויש את כל המשפחה, סבא, סבתא. היום כולם משפחה אחת.
